همشهری آنلاین: کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه 19 دسامبر (28 آذر) خواستار ادامه گفت وگو‌ها برسر پرونده هسته‌ای ایران شد و هر گونه مداخله در این کشور را نابخردانه و فاجعه بار خواند.

به گزارش آسوشیتد پرس،کوفی عنان که در کنفرانسی مطبوعاتی درباره نحوه عملکرد شورای امنیت پس از واقعه اشغال عراق سخن می‌گفت،نگرانی‌های خود را از اقدام نظامی احتمالی علیه ایران ابراز داشت.

عنان خطاب به یکی ازخبرنگاران حاضر در جلسه  گفت:شما از ایران ونگرانی‌های موجود درباره احتمال حمله نظامی به این کشور سخن گفتید،قبل از هر چیزی باید به شما بگویم هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم و من تصور نمی‌کنم که باید در آن مسیر حرکت کنیم.

دبیرکل سازمان ملل افزود:مداخله نظامی در ایران اقدامی نابخردانه و فاجعه بار خواهد بود.عنان افزود:من تصور می‌کنم شورای امنیت باید در قبال مساله هسته‌ای ایران کاملا محتاطانه حرکت کند.این شورا باید برای حل مساله هسته‌ای ایران تا حد امکان به گفت و گو ادامه دهد.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت:بسیاری از ملل خاورمیانه معتقدند که اسراییل دارای سلاح هسته‌ای است از آن رو آنان نیز اخیرا اعلام کرده‌اند که اقداماتی را جهت دستیابی به انرژی هسته‌ای دنبال خواهند کرد.او افزود:آن چه من را نگران می‌کند رقابت بر سر دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای در منطقه(خاورمیانه) است.برهمین اساس ما باید به شدت تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش دهیم تا منطقه به این سمت نرود.

این سخنان درحالی از سوی کوفی عنان عنوان می‌شود که پس از دو دوره مذاکره پشت در‌های بسته در روز سه شنبه بر سر تحریم‌های پیشنهادی ایران، کشور‌های بریتانیا،فرانسه،آلمان روسیه و چین بر سر اقدام علیه ایران به توافق نرسیدند و براساس گزارش خبرگزاری‌ها روسیه و چین همچنان اختلافاتی در این باره با کشور‌های غربی دارند.از همین رو قرار است اعضای 1+5 بار دیگر روز چهارشنبه 20 دسامبر (29 آذر ) جلسه‌ای دیگر درباره اتخاذ تصمیم در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران برگزار کنند.

کد خبر 11433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز