همشهری آنلاین: دادگاه استیناف در شهر هو چی مینه (Ho Chi Minh) در ویتنام یک زن ویتنامی - استرالیایی را به خاطر اینکه اعلام نکرده بود 10.5 کیلوگرم طلا را حین ورود به کشور با خود به همراه داشته است، به هفت سال حبس محکوم کرد

Diana pham

خبرگزاری آلمان از هانوی گزارش داد، رسانه دولتی ویتنام اعلام کرد دیانا ما، 57 ساله سپتامبر 2005 در فرودگاه هو چی مینه پس از آن بازداشت شد که عوامل گمرک 32.5 کیلوگرم طلا و جواهر به ارزش 260 هزار دلار در چمدان او کشف کردند. او فقط 22 کیلوگرم از این مقدار را اعلام کرده بود.

روزنامه VnExpress  در نسخه آنلاین خود نوشت، دادگاه درخواست تجدیدنظر او را به حکم قبلی رد کرد و چهار سال حبس دیگر به حکم بدوی اضافه کرد.

این شهروند استرالیایی ویتنامی الاصل این جواهرات را در هنگ کنگ خریده بود و قصد داشت به خاطر شکست خوردن در تجارت گردشگری آنها را بفروشد.

ما ابتدا به قید وثیقه آزاد شد و به هنگ کنگ گریخت، اما دوباره در اوت 2008 و زمانی که به ویتنام بازگشت تا طلایش به او بازگردانده شود، بازداشت شد.

دادگاه استیناف حکم او را به خاطر میزان طلای قاچاقی افزایش داده است. بر اساس قوانین ویتنام، قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد دونگ (52 هزار دلار) طلا مشمول حبس هفت تا 14 سال می‌شود

کد خبر 113719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز