همشهری آنلاین: پلیس ویتنام یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه این کشور را به خاطر استفاده از اسناد جعلی خارجی برای کلاهبرداری بیش از سه میلیون دلاری از سرمایه‌گذاران بازداشت کرد.

خبرگزاری آلمان از هانوی گزارش داد، سرهنگ هو انگوک انگای (Ho Ngoc Ngai)، رییس اداره تحقیقات امنیت اقتصادی پلیس هانوی گفت: عوامل پلیس نیگوین تانه ها (Nguyen Thanh Ha)، پنجاه ساله، مدیر شرکت تانه ها را روز دوشنبه بازداشت کردند.

ها، از مقامات سابق اداره خدمات دیپلماتیک در وزارت امور خارجه ویتنام متهم به جعل اسناد و رسید از سازمان‌هایی همچون سیتی‌بانک، اینترپل، اف بی آی آمریکا، سیا، دفتر ریاست جمهوری و اسناد دولتی مولداوی و غنا است.

انگای گفت، وی ادعا می‌کرد نماینده رسمی این سازمان‌هاست و به شرکت‌های ویتنامی می‌گفت که می‌تواند آنها را در گرفتن وام‌های میلیون دلاری یا مشارکت در پروژه‌های آینده تجاری کمک کند.

ها سپس از این شرکت‌ها می‌خواست به او پیش‌پرداخت بدهند تا مالیات یا هزینه انتقال را برای آزاد کردن مسیر ورود میلیون‌ها دلار نقد از خارج کشور به حساب آنها پرداخت کند.
انگای گفت: اسناد تقلبی او آن قدر خوب جعل شده بودند که نمی‌شد تشخیص داد. علاوه بر این حرص خود تاجران به موفقیت او کمک کرد.

روزنامه دولتی نهان دان روز چهارشنبه گزارش داد که ها کلاه 10 سرمایه‌گذار را به خاطر 9 پروژه قلابی برداشته است. انگای گفت اینترپل در جریان تحقیقات درباره این اسناد تقلبی کمک کرده است.

انگای گفت: دلیل اینکه وی توانست مردم را فریب دهد این بود که برخی اسناد جعلی توسط اداره کنسولی وزارت امور خارجه واقعی اعلام شده بودند. ما افرادی را که این اسناد را تایید کرده‌اند نیز مورد بازجویی قرار خواهیم داد.

بر اساس قانون ویتنام ها ممکن است به چهار تا هفت سال حبس محکوم شود.

کد خبر 79663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز