سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دانشجوی سابق در دانشگاه شهر هو چی مینه ویتنام بر روی استادی که او را مردود کرده بود، اسید ریخت و باعث شد استاد و 13 دانشجوی دیگر مجروح شوند.

خبرگزاری آلمان از هانوی گزارش داد، دکتر هوینه تی نگوک کوینه، رییس بخش اورژانس بیمارستان عمومی تو دوک روز سه‌شنبه گفت: "استاد و یکی دیگر از دانشجویان در وضع بحران هستند."

مقامات دانشگاه گفتند، دانگ هو دونگ، استاد مذکور روز دوشنبه مشغول تدریس در کلاس زبان انگلیسی در دانشگاه کشاورزی و جنگلداری شهر هو چی مینه بود که تران ژوان تانه، 28 ساله، به اتاق وارد شد و جامی از اسید را به صورتش پرتاب کرد.

زمانی که استاد جاخالی داد و تلاش داشت فرار کند، اسید روی 13 دانشجوی دیگر هم پاشید.

پلیس اندکی پس از این واقعه تانه را بازداشت کرد.

به گفته هوینه تانه هونگ، معاون رییس دانشگاه، تانه از سال 2002 تا 2006 در این دانشگاه تحصیل کرد، اما نتوانست فارغ التحصیل شود، زیرا موفق به پاس کردن کلاس درس انگلیسی دونگ نشد.

تانه به پلیس گفت نتوانست شش یا هفت بار در آزمون‌های انگلیسی قبول شود و احساس می‌کرد دونگ به اندازه کافی به او کمک نکرده است.

دکتر کوینه گفت: "پلیس گفت تانه خیلی لجوج بوده است. او گفته حتی اگر محکوم به مرگ هم بشود، احساس ندامت نخواهد کرد."

وی ادامه داد، دونگ و دانشجویی که به شدت آسیب دیده، تحت مداوای واحد ویژه سوختگی در بیمارستان چو ری هستند. 70 درصد بدن دونگ سوخته و در همین حال چشم دانشجوی مذکور هم به شدت سوخته است.

پلیس گفت تانه پنج لیتر اسیدی را که به سوی دونگ پرتاب کرد، به قمیت 100 هزار دونگ (شش دلار) خریده بود.

کد خبر 88635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز