سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انگلیس و کویت بر اساس تفاهم نامه ای که میان دو کشور شد، در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم همکاری خواهند کرد

امضای تفاهم نامه امنیتی بین انگلیس و کویت

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه انگلیس، این تفاهم نامه روز گذشته میان ژنرال شیخ "جابر الصباح" وزیر کشور کویت و "پائولین نویل جونز" معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس در لندن امضا شد.

خانم نویل- جونز پس از دیدار با وزیر کشور کویت گفت: من خوشحال هستم که روابط انگلیس و کویت با امضای این تفاهم نامه نزدیک تر خواهد شد.

وی افزود: انگلیس مشتاق است تجربه خود را با کشورهای خلیج (فارس) در زمینه‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته در میان بگذارد.

به گزارش بخش مطبوعاتی وزارت خارجه انگلیس، کارشناسان انگلیسی به دولت کویت در زمینه امنیت بین المللی، مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری مشاوره خواهند داد.

آنها همچنین سیستم های امنیتی پیشرفته برای کویتی ها راه اندازی خواهند کرد که بر اساس آن شرکت های انگلیسی در این زمینه با دولت کویت قرارداد تجاری خواهند بست.

بخش مطبوعاتی وزارت خارجه انگلیس افزود: انگلیس و کویت از گذشته روابط کاری نزدیکی داشته اند اما این تفاهم نامه به آن جنبه رسمی داد و زمینه را برای همکاری های بیشتر در آینده فراهم کرد.

کد خبر 113570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز