همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری با ارائه گزارشی از رفتار غرب با تهران در خصوص مسائل هسته‌ای به توصیف شرایط ایران بعد از تحریم و نحوه تعامل تهران با غرب در آینده اشاره کرد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در آغاز سخنانش در ورزشگاه قدس همدان در جمع مردم این شهر گفت: مسئولیت‌های ملت ایران و شما مردم همدان بسیار سنگین است. حرکت در مسیر الهی و ایفای مسئولیت‌های فردی و اجتماعی نیازمند اراده‌ای قوی و پالایش روح و انباشت انرژی و اتکا به دریای بیکران رحمت الهی است.

 وی ادامه داد: من به شما توصیه می‌کنم که قرآن زیاد بخوانید و برای تعمیق عشق به امام، امامت و ولایت تلاش کنید. به خصوص جوانان ایرانی که گل سرسبد جوانان جهان هستند و الگوی مناسب برای سایر جوانان جهان می‌باشند و چشم امید ملت‌ها برای رهایی به دست و اندیشه‌های این جوانان ایرانی است.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هر جایی که در جهان مشکل ایجاد شده است، ناشی از دوری از خداست، افزود: کسانی که دل در گروی اهل بیت دارند انسان‌هایی صالح هستند و در محیط زندگی آن‌ها دشمنی، کینه‌ورزی، تجاوز، استکبار و استبداد وجود ندارد. هر جا مشکل هست به خاطر دوری از راه خدا و مکتب خدا و آئین پیامبران است.

 احمدی‌نژاد تصریح کرد: عده‌ای که تا 300 سال قبل دنیا را غارت می‌کردند و دوره‌ای به نام برده‌داری و استعمار برپا کرده بودند و صدها میلیون انسان را از خانواده‌های خود جدا کردند، دزدیدند و به اسارت بردند و کاخ‌های خود را برافراشتند و همه معادن و ثروت‌های ملت‌ها را بهره‌برداری کردند، امروز هم که با استقلال ملت‌ها مواجه شده‌اند با نقاب جدید و با سازمان‌دهی جدید به صحنه‌ آمده‌اند تا همان مناسبات را با حرف‌های زیبا زنده کنند.

  وی با بیان این‌که آمارها می‌گوید بیش از 300 میلیون انسان را به بردگی بردند و با آن کشورهای خود را ساختند و صدها میلیون برده به پای پیشرفت آن‌ها از بین رفت، تصریح کرد: شما ببینید انگلیس یک جزیره کوچک در قلب اروپاست، اما چگونه با کشتی‌های خود یک کشور بزرگ به نام هند را تحت سلطه خود در می‌آورد.

  وی تاکید کرد: برخی کشورهای اروپایی که در نقشه‌ها به اندازه یک نقطه دیده می‌شوند کشورهایی با جمعیت 100 میلیون را به زیر سلطه خود در آوردند، امروز هم که ملت‌ها مستقل شده‌اند به نام حقوق بشر و دموکراسی و مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح اتمی به میدان آمده‌اند و می‌خواهند ساز و کارهای سیاسی جهان را طوری طراحی کنند که باز هم منافع آن‌ها تضمین شود و ثروت ملت‌ها به جیب آن‌ها برود. رییس‌جمهور عنوان کرد: در همین کشورهای آفریقایی معادن را به یغما می‌برند، در حالی که حتی نقشه این معادن را در اختیار این کشورهای آفریقایی قرار نمی‌دهند و میلیون‌ها آفریقایی از فرط گرسنگی رو به مرگ است. در یکی از این کشورها که من به آن سفر کرده بودم این کشور دارای معادن غنی الماس است، اما حتی یک ریال از این معادن به جیب مردم نمی‌رود.

  احمدی‌نژاد در ادامه گفت: جریان دیگری که اتفاق افتاده است و در راستای چپاول ملت‌هاست متعلق به اقتصاد آمریکاست که 30 هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی تولید کرده‌اند. 30 سال قبل آمریکایی‌ها گفتند دیگر لازم نیست برای چاپ دلار نیاز به پشتوانه طلا باشد، عده‌ای هم ذوق‌زده و غرب‌زده برای آن‌ها کف زدند، غافل از این‌که این کار تیزکردن چاقو برای بریدن رگ‌های ملت‌ها بوده است. دیگر کنترل بر خزانه و بانک مرکزی آمریکا وجود نداشت و آن‌ها هر چقدر دلشان می‌خواست پول چاپ کردند و با آن منابع دیگر کشورها را خریدند. به عبارتی از جیب هر نفر در دنیا 5 هزار دلار دزدیدند و این بزرگترین دزدی سازمان یافته در تاریخ است و در ازای آن تورم و بیکاری و فقر به ملت‌ها تحمیل شد و این دزدی جدید بود و جدیدتر از هر جدیدی بود.

  احمدی‌نژاد افزود: آن‌ها با شعار حقوق بشر می‌خواهند خود را بر مردم دیگر کشورها مسلط کنند. خودشان صدام را زمانی پرورش دادند و بعدا به بهانه مقابله با او به عراق لشکر کشیدند.

 احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا استکبار با ملت ما مخالف است، گفت: آن‌ها طراحی کرده بودند که مثل 300 سال گذشته با شعارهای جدید و انسانی دنیا را بچاپند، اما دیدند که ملت ایران با رهبری امام قیام و انقلابی به پا کرد که مسیرهای تسلط را ببندد و آن‌ها هر جا که می‌خواستند بر ملت‌ها مسلط شوند ملت ایران را رو در روی خود می‌دیدند، البته ایران لشکرکشی نمی‌کند، اما آن‌ها هر جا می‌روند می‌بینند ملت ایران با ایمان، فرهنگ، آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی در همه جا حاضر است و جلوی چپاول آنها را می‌گیرد.

  وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت: آن‌ها گفته‌اند ما می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم ما هم گفتیم بسیار خوب. خودشان از ترکیه و برزیل خواستند که با ما مذاکره کنند و مقدمات مذاکره را فراهم کنند البته آن‌ها در ذهنشان چیز دیگری بود و فکر می‌کردند ما مخالفت می‌کنیم و آنها بهانه‌ای پیدا می‌کنند تا علیه ملت ما لجن‌پراکنی کنند، اما دیدند سندی در ایران منتشر شد که عزت و عدالت و صلح و برادری در آن بود و این آن‌ها را عصبانی کرد، گفتند ما حاضریم مذاکره کنیم اما در سایه چماق. قطعنامه‌ای صادر کردند تا آن را به عنوان چماق بر سر ملت ایران بگیرند و بعد بگویند که بیایید گفت‌وگو کنید، منظور آن‌ها هم از گفت‌وگو این بود که آن‌ها هر چه بگویند ما چشم بگوییم، اما نمی‌دانند به عقب افتاده‌اند و خبر ندارند که دنیا عوض شده و ملت‌ها بیدار شده‌اند.

 وی تاکید کرد: ما اهل گفت‌وگو هستیم اما گفت‌وگو بر پایه عدالت و احترام و اگر فکر می‌کنید با چماق می‌توانید از ملت ما امتیاز بگیرید بدانید که ملت ما صدها چماق را بر سرتان خرد می‌کنند.

 وی در ادامه گفت: وقتی که قطعنامه دادند اعلام کردند که حاضرند مذاکره کنند آن خانم که نماینده شورای اتحادیه اروپاست سه ماه از همه گفت‌وگوها فرار می‌کرد، اما بلافاصله بعد از صدور قطعنامه آمادگی خود را برای گفت‌وگو اعلام کرد ما هم در جواب آن‌ها گفتیم ما اهل گفت‌وگو هستیم، اما چون بی ادبی کردید دو ماه با شما مذاکره نمی‌کنیم تا ادب شوید و مثل بچه آدم بیایید مذاکره کنید. آن‌ها هر جا از نظر منطق کم می‌آورند به شورای امنیت و صدور قطعنامه متوسل می‌شوند اما ما به آن‌ها می‌گوییم آن‌قدر پای قطعنامه‌ها بایستید تا زیرپایتان علف سبز شود.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آن‌ها برنامه دیگر چیده‌اند و همه بی‌عقلی‌هایشان را یکجا جمع کرده‌اند. گفتند ما از یکسو تحریم می‌کنیم و از سوی دیگر تبلیغات سنگین ایجاد می‌کنیم و در گوشه و کنار خاورمیانه حرکت‌های ایذایی ایجاد می‌کنیم و بعد به سراغ ملت ایران می‌رویم. دنباله‌های داخلی آن‌ها هم شروع کردند سرو صدا کردن که ماجراجویی نکنید و وضعیت خطرناک است، بعضی افراد ایرانی را هم در گوشه و کنار دزدیدند تا آن‌ها را وادار کنند تا در شرایط سخت یکسری حرف‌ها را بزنند و از سوی دیگر برخی از جاسوس‌های آن‌ها هم بگویند که ما در جریان هستیم و ایران به دنبال بمب هسته‌ای است و مثلا من خود فلان نامه را به فلانی دادم. عده‌ای هم در داخل وقتی جلوی آن‌ها ایستادگی می‌کنیم می‌گویند ماجراجویی نکنید و هر وقت هم که می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم می‌گویند شما سازش می‌کنید. آن‌ها در جلسات داخلی خود گفته‌اند که ما همانطور که در جنگ جام زهر را آماده کردیم آن را مجددا باید آماده کنیم.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌ها گفت: من به اروپایی‌ها می‌گویم شما ما را تحریم‌ کرده‌اید یا خودتان را. 4 سال است که تحریم کرده‌اید، مبادلات تجاری ما 4 برابر شده، توسعه صنعتی دو برابر و پیشرفت‌های علمی 10 برابر شده است، مگر اروپایی‌ها به ما چه می‌فروشند به جز یک مشت کالاهای مصرفی که آن هم همه جا پیدا می‌شود. ما نیاز به شما اروپایی‌ها نداریم. شما خودتان را تحریم می‌کنید. ما البته از این کار استقبال نمی‌کنیم، اما وقتی بداخلاقی کردید خودمان می‌سازیم و در آینده هم خواهیم ساخت. در چند ماه گذشته می‌خواهند با دروغ و دلنگ کاری کنند که ما خیال کنیم اتفاقی افتاده و امتیاز بدهیم. این ملت عطای کالاهای لوکس شما را به لقایش می‌بخشد و هرگز التماس شما را نمی‌کند.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شما تجهیزات نفتی به ما نمی‌دهید، خدا را شکر. ما هم چنین آرزویی داشتیم، خودمان می‌سازیم، اما برای کسانی که به ما بی‌ادبی می‌کنند و علیه ما تبلیغ می‌کنند ما هم آن‌ها را مجازات می‌کنیم. هر کشور اروپایی که به بهانه تحریم بخواهد قراردادی را لغو کند و کالایی را نفروشد بداند که درآینده بازار ملت‌ها جایی نخواهد داشت. روزی که شما از صنعت نفت ایران بروید روز جشن ملت ما خواهد بود. 60 سال است که نفت ما به ظاهر ملی شده، اما از هر واحد درآمد آن 60 درصد به جیب آن‌ها می‌رود. همان‌ها که نفت ما را پیش از این به یغما می‌بردند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آن‌ها به ما گفتند که بیایید مذاکره کنید ما هم گفتیم که اهل مذاکره هستیم، گفتند مذاکره در سطح بالاتر باشد، ما هم قبول کردیم چراکه در منطق و استدلال و قانون چیزی کم نداریم. در زمان بوش سه سال پی در پی به نیویورک رفتم و هر بار هم اعلام آمادگی مناظره در برابر رسانه‌ها و افکار عمومی با بوش را مطرح کردم. امروز هم تکرار می‌کنم آخر شهریور به سازمان ملل می‌روم و همین آلان اعلام می‌کنم که حاضرم با اوباما در حضور ملت‌ها درباره راه‌حل‌های خود برای حل مسایل جهانی مناظره کنم. مشکلات را بیان کنید و راه‌حل ‌ها را هم بگویید تا دنیا بداند که مشکل در کجاست. بوش درخواست مناظره مرا نپذیرفت و من فهمیدم که چرا نمی‌پذیرد. مشاورانش به او همان توصیه را کرده بودند که بعضی‌ها به بعضی‌ها در جریان مناظره گفته‌ بودند.

 وی ادامه داد: مشاورانش به او گفته بودند که اگر در مناظره شرکت نکنید سه بر هیچ می‌بازید و اگر شرکت کنید شش بر صفر. من به او اعلام کرده بودم که می‌تواند مشاورانش را هم همراه خود بیاورد، اما باز هم نیامد. اوباما اعلام کرده که می‌خواهد تغییرات ایجاد کند و چند روز پیش اعلام کرد که بخشی از نیروهای آمریکا از عراق خارج می‌شوند و این به مفهوم عمل کردن به شعار تغییر است، اما چرا باید عده‌ای بمانند و عده‌ای بروند وآن عده که می‌روند از عراق به کجا می‌خواهند بروند. آن‌ها می‌خواهند به افغانستان بروند، من به دولت آمریکا می‌گویم که اگر در این سربازان خیری وجود دارد، آن‌ها را به آمریکا ببرید تا خیرش به مردم آمریکا برسد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عده‌ای هستند که تحت فشار ملت ایران قرار دارند و ملت ما یقه آن‌ها را گرفته است، آن‌ها 20 سال بر بیت‌المال تسلط داشتند و سه سال پیش که در اوج فشارها بودیم و ملت ایران ایستادگی کرد و دولت هم به تبعیت از ملت و رهبر ایستاد، این‌ها زبانشان دراز بود که ماجراجویی نکنید و دشمن را بزرگ و ملت را کوچک فرض کرده بودند. در سال گذشته که ما وارد تبادل سوخت شدیم گفتند سازش شد و دستاوردهای هسته‌ای به باد رفت. امروز هم دو طرفه حرف می‌زنند وقتی می‌ایستیم می‌گویند ماجراجویی نکنیم، وقتی هم که گفت‌وگو می‌کنیم می‌گویند تجدیدنظر و سازش شد. من به این‌ها می‌گویم که ملت شما را شناخته است. به دامن ملت برگردید. اگر 100 تا هم از جام زهر پر کرده باشید ملت با دست خود و با تبعیت از رهبری در کام منافقین فرو می‌کند. ملت از شما عبور کرده است. شما هم چیزی نیستید. ملت ما نه تنها از شما که از مستکبران عالم عبور کرده است. آن شعاری که امام می‌داد و می‌گفت ما آمریکا را در زیرپای خود له خواهیم کرد به فضل الهی امروز محقق شده است.

 احمدی‌نژاد خطاب به اوباما گفت: من به شما نصیحت می‌کنم به راه ملت‌ها برگردید. اوباما فرصت‌های بسیاری را از دست داده است و این به خاطر سلطه صهیونیست‌ها و مراکز قدرت در آمریکاست و اوباما به جای تکیه بر مردم به صهیونیست‌ها متکی شده‌اند و فرصت‌های بزرگ اصلاح مناسبات را از دست داده است. من به او نصیحت می‌کنم که از فرصت‌ها استفاده کند و این قدر آمریکا را به ذلت نکشد. اگر می‌خواهد ماندگار و عزیز باشد به پای عدالت و حق و منافع ملت‌ها بایستد.

 رئیس‌جمهور افزود: دوستان اوباما می‌گویند که او تحت فشار است اگر چنین است این عواملی که به او فشار می‌آورند را معرفی کنند. فرصت‌ها را از دست ندهد. فرصت تبادل سوخت را از دست داد. البته این پیشنهاد هنوز روی میز است و دولت ایران اعلام کرده است که از نیمه دوم ماه رمضان آماده گفت‌وگوست. ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان صدها دولت قلدر و امپراتوری‌های زورگو را زیرپای خود له می‌کند.

 رئیس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: در فلسطین بعد از 60 سال جنایت حالا دم از گفت‌وگو می‌زنند و می‌گویند که هر کس به گفت‌وگوها تن ندهد مخالف صلح است. ما می‌پرسیم که چه کسی با چه کسی باید صلح کند. اشغالگران فلسطین مشروعیت گفت‌وگو ندارند. از طرف فلسطین هم چه کسی می‌خواهد گفت‌وگو کند و کسانی که می‌خواهند مذاکره کنند در کجا و چگونه از میلیون‌ها فلسطینی آواره مشروعیت گفت‌وگو گرفته‌اند. صرف نشستن پشت یک میز و گفت‌وگو درباره مسایل مختلف مساله فلسطین را حل نمی‌کند. به کشورهای عربی هم توصیه می‌کنم که اشتباه 60 سال گذشته را تکرار نکنند. چرا برخی عجله دارند که ملت فلسطین را به اشغالگران بفروشند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: رژیم صهیونیستی دچار بحران هویت است و مشروعیتش را از دست داده است. به این رژیم امتیاز ندهند چون در حال از بین رفتن است. از سوی دیگر زمانی گفت‌وگو معنی پیدا می‌کند که نمایندگان واقعی به سر میز مذاکره بیایند. رژیم صهیونیستی در میان ملت‌های منطقه جایی ندارد و این بازی‌ها او را نجات نخواهد داد. کشورهای زورگو این رژیم را ساخته‌اند و خود نیز بساط آن را جمع کنند.

کد خبر 113146
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز