همشهری آنلاین: نصب سامانه‌های جدید الکترونیکی و راداری و انجام موفقیت‌آمیز عملیات شبانه جنگنده‌های ارتش، آمادگی 24 ساعته حفاظت از حریم هوایی کشور را در پی داشته است.

chitforosh

امیر خلبان حسین چیت‌فروش سخنگوی مسابقات گانری مدافعان حریم ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه از تمام پایگاه‌های نیروی هوایی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: این کار بسیار بزرگ و مهمی است زیرا بعضا این شایعه مطرح می‌شد که نیروی هوایی قادر به استفاده عملیاتی از همه پایگاه‌های خود نیست.

چیت‌فروش با اشاره به نصب سامانه‌های جدید الکترونیکی و راداری و انجام موفقیت‌آمیز عملیات شبانه جنگنده‌های ارتش تصریح کرد: استفاده از این سامانه‌های راداری جدید سبب شده تا دقت‌مان بالاتر برود و فرآیند آن تبدیل به ارتقای توان رزمی و آمادگی دفاعی 24 ساعته از حریم هوایی کشور می‌شود.

معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه آمادگی 24 ساعته حفاظت از حریم هوایی کشور را داریم، گفت: الان در حال تمرین هستیم تا این آمادگی را ارتقاء دهیم و کارشناسان ارشد دفاعی از کلیه نهادهای نظامی در حال نظاره و ارزیابی این مسابقات هستند.

سخنگوی مسابقات گانری مدافعان حریم ولایت در پایان در خصوص تجهیزات نیروی هوایی ارتش گفت: بمب‌ها بهینه و بومی سازی شده و هواپیماهای مختلف نیروی هوایی می‌توانند این بمب‌ها را حمل کنند و اکنون چند نوع هواپیمای شکاری بمب افکن قادرند عملیات بمباران شبانه را اجرا کنند.

 

کد خبر 113118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز