سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

تجربه ثابت کرده با اینکه گاهی نامه‌های سفارشی مشمول انعام نیز می‌شوند و باید برای دریافت آنها سر کیسه را شل کرد اما قبض‌های برق و گوشی‌های تلفن همراه گاهی به‌جای اینکه به دست‌ شهروندان برسد همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید بعد از چند روز آفتاب گرفتن سر از زیر خاک در آورده و گاهی به‌دست فراموشی سپرده می‌شوند.

ghabz-56-gh

این زیرخاکی‌ها علاوه بر اینکه به‌دست‌ مشترکان نمی‌رسند گاهی نیز برای کاربر خرج‌تراشی کرده و موجب قطع شدن خط وی نیز می‌شوند؛ حال آنکه به‌قول معروف روح فرد نیز از ماجرا خبر ندارد. با اینکه در دنیا معمول است که گاهی نامه‌ها به جای پسر بعد از 120 سال به دست‌ نوه می‌رسد اما درصد چنین رویداد‌هایی از چند دهم درصد طی یکسال تجاوز نمی‌کند. به‌هر حال باید ضمن تشکر از پستچی‌های زحمت‌کش‌، به مشکلات ناشی از کم‌توجهی معدودی از آنها نیز اشاره کرد.

عیادت با گل باغچه

باغچه‌های اطراف بیمارستان‌ها همیشه گل کم می‌آورند و هر چند هفته‌یک بار دوباره گلکاری می‌شوند. این بدان دلیل است که برخی تصور می‌کنند برای دیدن مریض بدون گل نباید در اتاق وی حاضر شوند. برخی نیز معتقدند برای بهره‌مندی از فضای سبز حتما باید بساط پیک‌نیک روز‌های تعطیل را وسط چمن پارک‌ها پهن کرد. حال چنانچه اهالی خانواده کنار تابلویی که ورود به چمن‌ را ممنوع می‌کند نیز نشستند هیچ مشکلی از نظر آنها ندارد. بسیاری نیز عادت دارند چنانچه مسیر عادی کوچه و خیابان دورتر از مسیر باغچه باشد میانبر زده و از وسط باغچه عبور کنند. جالب اینجاست که علاوه بر تابلو‌ها حتی نرده‌های فلزی و غیره نیز نمی‌تواند جلودار آنها باشد.

کودکان از رمق افتاده

بیرون آوردن کودکان از منزل در روزهای گرم تابستانی آن هم به‌مدت زمان زیاد به‌دلیل کاهش آب بدنشان، باعث گرمازدگی آنها می‌شود. در این بین بچه‌ها فقط احساس خستگی مفرط می‌کنند و به‌نوعی موضوع را به والدین خود انتقال می‌‌دهند اما امان از دست بعضی از والدین که فکر می‌کنند بدن کودکان هم مانند خودشان طاقت زیادی دارد و چنانچه خیلی بخواهند حال کودک از رمق‌افتاده را درک کنند، او را در آغوش می‌گیرند و به‌کار خود مثل خرید در زیر آفتاب ادامه می‌دهند. گهگاه دیده می‌شوند والدینی که هنگام عبور از خیابان علاوه بر رعایت نکردن بایسته‌های شهرنشینی، کودکان خود را نیز در نظر نگرفته و بدون توجه به چراغ عابرپیاده اقدام به عبور از عرض خیابان می‌کنند. این درحالی است که بسیاری از راننده‌ها به هیچ‌وجه دید کافی برای مشاهده کودکان ندارند و هر لحظه ممکن است این بی‌احتیاطی والدین منجر به یک تصادف مرگبار شود. مورد دیگری که والدین در خرید‌هایی که کودکان را به‌همراه دارند، رعایت نمی‌کنند توجه به لباس‌های تیره‌ آنها در ‌هنگام شب است، حال آنکه لباس‌های تیره موجب پنهان ماندن آنها از چشم راننده‌ها می‌شود.

لزوم سلامت چراغ خطر

بعضی از رانندگان خودروهای سنگین گول هیکل خودروی خود را می‌خورند و آنچه را که باید از لحاظ ایمنی رعایت کنند، به‌دست فراموشی می ‌سپارند. برای نمونه کامیونی را در تصویر می‌بینید که چراغ‌های خطر آن وضعیت مناسبی ندارد، به‌نحوی که یکی از آنها روشن نبوده و دیگری هم طوری به سپر بسته شده است که نه‌تنها احتمال جدا شدن آن در هر لحظه وجود دارد بلکه روی پلاک خودرو را هم گرفته است.حال آنکه سالم بودن همین چراغ‌ خطرهای هرچند کوچک می‌تواند از تصادف رانندگان پشتی با خودرویی بزرگ در هنگام شب جلوگیری کند. علاوه بر این رانندگان خودروهای سنگین همیشه باید توجه کنند که چراغ‌های خطر و ترمز تمیز باشند.

 

کد خبر 112479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز