همشهری آنلاین: در اطراف ایران، مسائل جدی در حال مطرح شدن است و آنهایی که از انقلاب ما ضربه خورده بودند برای رسیدن به اهداف شوم خود خیز برداشته‌اند.

به گزارش ایلنا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مسئولین و اعضای خانه صنعت و معدن جوانان هدف اصلی از خصوصی‌سازی در سیاست‌های کلی اصل 44 را ارتقا بهره‌وری عنوان کرد و گفت: استفاده از مدیریت موفق بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از شرکت‌های دولتی را از حالت سکون و رکود خارج کند.

وی افزود: واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واقعی می‌تواند سرمایه هنگفتی را وارد بودجه کند و استفاده از این سرمایه در بخش‌های عمرانی رونق اقتصادی را به همراه داشته و سالیانه بسیاری از خلاءها را در بخش مالیاتی برطرف می‌کند و می‌تواند مشکلات حوزه اشتغال را کاهش دهد.

هاشمی رفسنجانی ایجاد تعادل میان واردات و صادرات و کاهش اتکا به نفت در هزینه‌های جاری و حمایت از تولیدکنندگان را موجب رونق اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بالای بخش صنعت کشور و حضور مدیران جوان، سخت‌کوش و خلاق می‌تواند نوید بخش آینده‌ای مطلوب برای صنعت کشور باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است، تأکید کرد: در اطراف ایران، مسائل جدی در حال مطرح شدن است و آنهایی که از انقلاب ما ضربه خورده بودند برای رسیدن به اهداف شوم خود خیز برداشته‌اند.

وی تأکید کرد: آنها از جنگ، کودتا و ایجاد موانع برای جمهوری اسلامی ایران به نتیجه‌ای نرسیدند و اکنون به سراغ تحریم‌های هدفمند رفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مقابله با تحریم‌های فعلی، نیازمند عقلانیت و پرهیز از ماجراجویی و تنش است و با یک سیاست خارجی فعال و حفظ اتحاد در داخل می‌توانیم آثار آن را کاهش دهیم.

در ابتدای این دیدار صدری، رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان، سحرخیز رئیس خانه صنعت و معدن جوانان خراسان رضوی، قدرتی رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان فارس هر کدام مطالبی را در خصوص لزوم ایجاد اشتغال، اشکالات در خصوصی‌سازی، جایگاه فعلی سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی در اداره کشور، موانع صادراتی و مسائل مربوط به مالیات را به اطلاع رساندند.

کد خبر 112101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز