رئیس ستاد تحول وزارت صنایع و معادن گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعطای تسهیلات به صنعتگران براساس شرایط انتخابی صنعتگران با نرخ‌های 3، 9 و11 درصد صورت می‌گیرد.

به گزارش مهر، سید رضا فاطمی امین افزود: براساس برنامه کوتاه‌مدت که با رویکرد تامین نقدینگی واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد، طرح‌هایی تعریف شده که قیمت‌ها با شیب ملایم‌تری افزایش یابد؛بر این اساس خط اعتباری انرژی به‌عنوان مهم‌ترین این طرح‌ها تعریف شده است.

مشاور وزیر صنایع و معادن سود این تسهیلات را 3درصد عنوان کرد و گفت: این 3درصد سود تسهیلات نیست بلکه به‌عنوان کارمزد این تسهیلات خواهد بود. این در حالی است که واحدهای صنعتی برای دریافت این تسهیلات احتیاج به وثیقه‌ای ندارند و تنها با ارائه سفته‌ای به میزان مبلغ دریافتی، می‌توانند از امکانات استفاده کنند.

فاطمی امین یادآور شد: واحدهای صنعتی که بدهی معوقه دارند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند زیرا صنعتگران می‌توانند از این اعتبارات که به‌عنوان هزینه انرژی واحدهای صنعتی شناخته می‌شود به‌صورت ماهانه استفاده کنند. وی با بیان اینکه تاکنون از این طرح‌ها استقبال چشمگیری صورت گرفته است، گفت: در ادامه این طرح‌ها تسهیلاتی برای بازسازی و تکمیل فرایند تولید در نظر گرفته شده است که بازپرداخت آن دو ساله و با سود 9درصد خواهد بود. ضمن آنکه اگر صنعتگری خواستار بازپرداخت آن در طول6.5 سال باشد باید با سود 11 درصد پرداخت کند.

کد خبر 123429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز