همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوریت و اسلامیت نظام را دو رکن خلل ناپذیر مردم سالاری دینی در کشور خواند و گفت: افراط و تفریط در هر کدام ازاین دو بخش ضربه جبران ناپذیری به نظام، انقلاب و آینده کشور خواهد زد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز به سئوالات مطرح شده حاضرین در جلسه پاسخ داد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان پیرامون سخت‌ترین لحظات زندگی سیاسی خود، انفجار حزب جمهوری و ترورهای ابتدای انقلاب را جزو بدترین لحظات خود خواند و گفت: در جنگ نیز زمانی که مجبور به عقب نشینی از برخی مناطق می‌شدیم لحظات دردآوری بر من می‌گذشت.

 وی بمباران شیمیایی حلبچه را بسیار دلخراش و نشان از ددمنشی صدام خواند و گفت: توصیف لحظاتی که پس از چند روز هنوز اجساد تلمبار شده مردم مظلوم حلبچه را می دیدم قابل توصیف نیست.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی رحلت حضرت امام (ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از دیگر اتفاقات ناگوار زندگی سیاسی خود خواند و تصریح کرد: در حال حاضر تندروها و افراط گری‌های برخی که با تصمیمات و اقدامات غیر عاقلانه خود انقلاب و نظام را در مهلکه‌های سخت که دشمن در پی آن است قرار می‌دهند از نگرانی‌های اساسی است که باید با اتفاق و وحدت و همدلی در داخل بهانه‌های دشمنان بیرونی را از دست آنان خارج و کشتی انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانیم.

 رئیس مجلس خبرگان رهبری درپاسخ به سئوالی پیرامون میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی،استقلال آزادی وجمهوری اسلامی، را اصلی‌ترین شعار مردم و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و گفت: در طول سه دهه گذشته علیرغم کاستی‌هایی که وجود داشته به میزان قابل قبولی به اهداف این شعار نزدیک شده‌ایم اما اینها کافی نیست و ما تا تحقق کامل این اهداف راه درازی را در پیش داریم.

 وی با تاکید بر اینکه در زمینه استقلال سیاسی تا حدود زیادی این امر محقق شده است تصریح کرد: در زمینه استقلال اقتصادی با پایان جنگ و شروع دوران سازندگی بسیاری از وابستگی‌ها پشت سر گذاشته شد و در حال حاضر وظیفه مسئولین ادامه خودکفایی و استقلال در بخش‌های مختلف جامعه است.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی جمهوریت و اسلامیت نظام را دو رکن خلل ناپذیر مردم سالاری دینی در کشور خواند و گفت: افراط و تفریط در هر کدام ازاین دو بخش ضربه جبران ناپذیری به نظام، انقلاب و آینده کشور خواهد زد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی حضور ایشان در تحولات سیاسی کشور تصریح کرد: بنده همواره در طول سالیان دراز انقلاب مواضع و نظرات خود را بیان کرده‌ام و در حال حاضر هم همین گونه عمل می‌کنیم اما همواره از دعوای سیاسی پرهیز داشته‌ام نمی‌خواهم دشمن از اختلافات داخلی ما فرصت ضربه زدن به نظام و انقلاب ره به دست آورد و این همواره اصلی اساسی برای من در دوران پس از انقلاب بوده است.

 در ابتدای این دیدار انصاری دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز به همراه چند تن از اعضای این انجمن سئوالات و دغدغه‌های خود را پیرامون تحولات جاری کشور در مقطع کنونی و به خصوص پس از انتخابات گذشته بیان داشتند. 

کد خبر 112928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز