همشهری آنلاین: امروزه امام حسین(ع) و قیام عاشورا، الگوی ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و ثمره خون شهدای کربلا تنها با برافتادن ظالمان و ستمگران تاریخ به دست خواهد آمد.

  به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در دیدار جمعی از اعضای سازمان بازنشستگان فرهنگی و هنری حزب اسلامی کار، با اشاره به الگو بودن پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار و بزرگان برای تمام بشریت، امام حسین(ع) را الگویی ویژه و جامع در میان بزرگان دین اسلام خواند و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) با توجه به گسترش فساد در حکومت بنی‌امیه احساس کرد الگو و سیره نبوی با اقدامات ظالمانه و مفسده‌انگیز این خاندان بی‌لیاقت در حال از بین رفتن است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری دعوت کوفیان از امام حسین(ع) و نیز بستن راه توسط لشکر ابن زیاد و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ظاهر و پوسته قیام امام سوم شیعیان خواند و تأکید کرد: باطن قیام عاشورا این بود که خداوند این 72 شهید و خانواده‌های بزرگوارشان را الگو و سمبل جهاد، ایثار، شهادت، صبر و تحمل قرار داد تا ظالمان و فاسدان نتوانند تا قیام قیامت روی آرامش و آسایش را ببینند.

هاشمی رفسنجانی فلسفه شهادت امام حسین و اهل بیت گرامیش را بیداری و قیام ملت‌های تحت ستم علیه ظلم و جور دانست و تصریح کرد: اثر قیام کربلا از همان عصر روز عاشورا با شورش در میان لشکر ابن سعد توسط زنانشان شروع شد، در کوفه ادامه یافت و امروزه بیداری ملت‌های مسلمان در برابر ظلم و جور حکام ستمگر نشانه زنده و اثربخش بودن واقعه کربلا شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروزه امام حسین(ع) و قیام عاشورا الگوهای ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و ثمره خون شهدای کربلا تنها با برافتادن ظالمان و ستمگران تاریخ به دست خواهد آمد.

رئیس‌مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از مسئولان حزب اسلامی کار به خاطر تشکیل کانون بازنشستگان فرهنگی و هنری، این امر را کار خداپسندانه‌ای در جهت استفاده از دانش و تجربه بازنشستگان و ایجاد روحیه و نشاط در میان آنان خواند و گفت: بازنشستگان و بخصوص فرهنگیان حق بزرگی بر گردن جامعه و همه ما دارند و مدیران، فعالان، گردانندگان امروز جامعه حاصل دست‌رنج فرهنگیان گذشته و بازنشستگان هستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش اساسی معلمان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی و پس از آن تأکید کرد: این قشر همواره سالم‌ترین و فعال‌ترین اقشار جامعه بوده‌اند و امیدواریم جامعه و مسئولان بتوانند به درستی حق آنان را ادا کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بازنشستگان می‌توانند با تجربه و دانش فرهنگی، هنری، ادبی و فنی که دارند جوانان و مدیران جوان کشور را در رسیدن به اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی یاری کنند.

در ابتدای این جلسه مهرانگیز جعفری مسئول سازمان بازنشستگان فرهنگی هنری حزب اسلامی کار با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان، بازنشستگان را سرمایه‌های جامعه و خانواده‌هایشان خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری خود اعضا و مسئولان فعالیت‌های سازمان را به سایر نقاط کشور نیز گسترش دهیم.

کد خبر 123139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز