همشهری آنلاین: رییس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام سهمیه وام شهریه دولتی از بودجه، گفت: در مجلس شورای اسلامی مبلغ 2 هزار و500 میلیارد ریال برای وام شهریه صندوق‌های دانشجویی وزارت بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد تصویب شده است.

رضا سعید در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: البته معاونت راهبردی ریاست جمهوری یک میلیارد و500 میلیون ریال آن را قطعی اعلام و تخصیص هزار میلیارد ریال باقیمانده را مشروط بر تامین منابع عنوان کرده است.

وی با اشاره به سهمیه سال گذشته دانشگاه آزاد از وام شهریه، اظهارکرد: سال گذشته 440 میلیارد ریال به دانشگاه آزاد تخصیص داده شد که با این مقدار فقط ‌ توانستیم80 هزار دانشجو را پوشش دهیم که این رقم، از تعداد متقاضیان دریافت وام شهریه بلند مدت بسیار کمتر است.

سعید با اشاره به سهمیه دانشگاه آزاد از وام شهریه دولتی امسال، گفت: درخواست شده است که میزان وام بر اساس تعداد دانشجو و میزان شهریه پرداختی آنها به هر صندوق تخصیص یابد که اگر این موضوع ملاک عمل قرار گیرد، بیش از50 درصد این وام سهمیه دانشگاه آزاد خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد بسیار زیاد است و حتی اگر کل اعتبار را هم به دانشگاه تخصیص دهند جذب خواهد شد، البته به شرطی که اعتبار تخصیصی به موقع پرداخت شود؛ چرا که در غیر اینصورت همانند سال گذشته با مشکل مواجه خواهیم شد و پس از زمان ثبت نام دیگر دانشجویان نیاز به وام ندارند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: بر اساس مصوبه مجلس وام شهریه حداکثر تا پایان خرداد ماه باید به دانشگاه‌ها ابلاغ شود که البته هنوز از این موضوع خبری نیست.

وی با اشاره به منابع صندوق دانشجویان دانشگاه آزاد برای تخصیص وام شهریه، گفت: منابع صندوق هزار و 600 میلیارد ریال است که 30 درصد آن بلند مدت، 25 درصد میان مدت و ما بقی کوتاه‌مدت اعطا می‌شود.

کد خبر 112030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز