همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس از اتخاذ تصمیمات مهم شورای عالی امنیت ملی برای ریشه کن کردن حوادث سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در آغاز جلسه علنی امروز سه شنبه گزارشی از سفر خود به همراه تعدادی از نمایندگان به استان سیستان و بلوچستان و شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی این استان ارائه کرد.

وی اظهار داشت: پیرو این حادثه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزیران کشور، اطلاعات و خارجه دعوت و جلسه ای با این وزیران برگزار کرد، در طول 3 ساعت مسائل مهم و کلیدی که دغدغه نمایندگان و مردم سیستان بود به بحث و بررسی گذاشته شد و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

ابوترابی فرد افزود: سپس مسائل مطروحه بلافاصله در هیئت دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت با دغدغه جدی تصمیمات اساسی اتخاذ کرد و شورای عالی امنیت ملی برای ریشه کن کردن اینگونه حوادث جانکاه تصمیمات مهمی اتخاذ کرده است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به سفر خود به زاهدان و شرکت در مراسم بزرگداشت سومین روز شهدای حادثه زاهدان به همراه محمد تقی رهبر و زهره الهیان نمایندگان اصفهان و تهران گفت: مردم شریف و بزرگوار زاهدان با حضور گسترده خود مراتب وفاداری خود به انقلاب و نظام را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: بر اساس مذاکرات و گفتگوهایی که انجام شد جلسه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز برای نهایی کردن مذاکرات تشکیل می شود، انشاءالله نقشه راهی برای برخورد با توطئه دشمنان اسلام و مسلمین اتخاذ خواهد شد.

ابوترابی در اظهاراتی ادامه داد: امروز دشمن عنود نماد ستیزه جویی با امت اسلامی و پیوند دشمنان اسلام با استکبار جهانی و سرویس های اطلاعاتی بیگانه و آمریکای جهان خوار است و با اوج شفافیت، سیاهی اندیشه و عقیده خود را به نمایش گذاشته است.

نماینده قزوین تصریح کرد: امروز مردم شریف سیستان و بلوچستان و برادران و خواهران شیعه و اهل سنت به معنای واقعی کلمه نماد برجسته و فاخر امت اسلام هستند و در یک صف مشتکل با خونهای مقدس شهدای شیعه و سنی که در هم آمیخته شده است از وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامی دفاع می کنند.

وی ادامه داد: امروز مردم شریف و هوشیار سیستان و بلوچستان انسجام اسلامی و وحدت ملی خود را به نمایش گذاشته و با صفوف واحد و هماهنگ خویش بر پایداری و استقامت، رویاروی نظام سلطه و آمریکای جهانخوار پافشاری می کنند.

ابوترابی گفت: مرزداران غیور و نیروهای کارآمدی اطلاعاتی و امنیتی نیز ظرفیت استثنایی خود را به نمایش گذاشته و با همه توان در مسیر ارتقاء سطح امنیت و اقتدار کشور و جمهوری اسلامی تلاش می نمایند و با دستگیری اعجاب برانگیز سرکرده گروه نفاق و وابسته به استکبار این توانایی استثنایی خویش را به نمایش گذاشتند.

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: این نیروها انتظار مردم شریف در فراهم آوردن افزایش ظرفیت امنیت در استان سیستان و بلوچستان را فراهم آوردند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی به طور جدی مطالبه خود در ضرورت اقدام عاجل دولت و کشور اسلامی همسایه پاکستان برای مقابله با مزدوران شرور که از حوزه حکومتی پاکستان برای ایجاد اختلال در حوزه های مرزی با پاکستان استفاده می کنند تاکید دارد و انتظار ما این است در کوتاهترین زمان دولت پاکستان در برخورد با مزدوران شرور اقدام عاجل داشته باشد.

ابوترابی فرد خواستار آن شد که  دولت و وزارت کشور و وزارت خارجه نیز این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند و بر اساس تصمیمی که در هیئت دولت اتخاذ شد و معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری آمادگی خود را برای ارائه کمک به استاندار اعلام کرد این کمک ها در کوتاهترین زمان برای دلجویی از بازماندگان ارائه گردد.

کد خبر 112019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز