همشهری آنلاین : رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در روز یکشنبه 27 تیرماه در این کمیسیون برای بررسی وضعیت آزمون فنی و حرفه‌ای ها خبر داد.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: هماهنگی برای حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات جهت بررسی وضعیت پذیرش دانشجویان فنی و حرفه ای به نتیجه نرسید.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: هر چند در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات بحث منسجم و برنامه ریزی شده ای در حضور وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون فنی حرفه ای صورت نگرفت اما اینکه برگزاری آزمون فنی حرفه ای و پذیرش دانشجوی فنی حرفه ای یک قانون است و قانون باید اجرا شود به وزیر آموزش و پرورش گوشزد شد.
 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وقتی نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و انتقادات عده ‌ای از نمایندگان در رابطه با عدم اجرای قانون پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای را مشاهده کرد هفته گذشته به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دستور داد تا حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش را در دستور کار کمیسیون قرار دهد.

حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در مجلس در دستور کار جلسه یکشنبه 20 تیر ماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته بود که این حضور به دلیل تعطیلی به تعویق افتاد.
 
علی عباسپور تهرانی فرد اعلام کرده بود امکان حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در 22 تیر ماه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی وضعیت آزمون فنی و حرفه ای وجود دارد اما فقط حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز گذشته این کمیسیون حاضر شد. حضور حاجی بابایی نیز برای پاسخ به سئوال یک نماینده درباره کیفیت آموزش و پرورش یکی از استانها بود.
 
به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه 19 اردیبهشت ماه وزارت آموزش و پرورش را موظف کردند برای سال تحصیلی 90 - 89 نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداقل برابر با ظرفیت سال 88 -87 دوره روزانه اقدام کند اما شورای عالی اداری 5/1 ماه پس از این مصوبه مجلس، مصوبه ای جدید پیش روی متقاضیان فنی حرفه ای قرار داد که بر اساس آن حکم به توقف پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای در سال 89 صادر شد.
 
اعلام شورای عالی اداری مبنی بر اینکه مصوبه مجلس در زمینه پذیرش دانشجو را اجرا نمی‌کند، با واکنش نمایندگان به ‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مواجه شد به طوریکه طی دو نامه از رئیس مجلس خواستار شدند تا جلوی این مصوبه شورای عالی اداری گرفته شود. رئیس مجلس نیز وزرای علوم و آموزش و پرورش را به مجلس فراخواند. 

کد خبر 111590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز