گروه سیاسی: نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اگر چه از استعفای خود گذشتند

اما در نطق و تذکرهایشان تاکید کردند، نه‌تنها از وضعیت امنیتی استان رضایت ندارند بلکه از برخی سوءمدیریت‌ها در استان گلایه دارند.

عباسعلی نورا، نماینده مردم زابل که در روزهای پس از حادثه مسجد جامع زاهدان، انتقادهایی را متوجه دولت کرده است، دیروز در صحن علنی مجلس از سخنان استاندار سیستان و بلوچستان  ابراز گلایه کرد و گفت: ایشان در جمع علما خطاب به بنده گفته است چون شما نمایندگان استان نسبت به انتصاب من اعتراض و با من مخالفت کرده‌اید، دولت مرا تثبیت کرد.

وی در اعتراض به این روند مدیریتی در کشور ادامه داد: آیا کشور را به این صورت می‌خواهید اداره کنید؟ آیا اگر حرف درستی زده شود باید شروع به لجبازی کنید؟

نورا ضمن تشکر از دغدغه نمایندگان و هیات رئیسه مجلس در مواجهه با حادثه زاهدان افزود: حداقل انگشت روی دردهای ما نگذارید. از دولت و مقامات خواهش می‌کنم راه‌حلی برای مردم زاهدان که طاقت آنها تمام شده است بیندیشید چون دیگر گریستن بر آنها جواب نمی‌دهد.

پنجشنبه شب و در جریان حمله 2 عامل مزدور  انتحاری به مسجد جامع زاهدان بیش از 28 نفر از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند. باقیمانده گروهک تروریستی جندالله منتسب به ریگی  معدوم  مسئولیت این حادثه را به‌عهده گرفتند. پس از این حادثه، حسینعلی شهریاری و عباسعلی نورا، نماینده زاهدان و زابل در اعتراض به اینکه از قبل پیش‌بینی این حمله را کرده بوده و اقدامات امنیتی از سوی مسئولان لحاظ نشده است، از نمایندگی مجلس استعفا دادند.

تصمیمات شورای‌عالی امنیت برای سیستان و بلوچستان

پیش از تذکر عباسعلی نورا، سید محمد حسین ابوترابی فرد گزارشی از سفر هیات پارلمانی به سیستان و بلوچستان و بررسی موضوع حادثه تروریستی زاهدان در کمیسیون امنیت ملی  ارائه کرد  و گفت: نمایندگان طی این سفر ضمن اظهار همدردی و عیادت از مجروحان و دیدار با خانواده شهدا در جریان حوادث اخیر قرار گرفتند و پیرو آن بلافاصله با دعوت از وزرای کشور، اطلاعات و وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای برگزار شد و طی 3 ساعت مسائل مهم و کلیدی که دغدغه مردم سیستان و بلوچستان بود به بحث و بررسی گذاشته شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست، تصمیمات مناسبی اتخاذ و سپس مسائل مطروحه بلافاصله در هیات دولت مورد بحث قرار گرفت و اعضای دولت و متعاقب آن شورای‌عالی امنیت ملی برای ریشه‌کنی این حوادث جانکاه با دغدغه جدی تصمیمات اساسی را اتخاذ کردند.

وی اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام عاجل دولت پاکستان برای مقابله با اشراری است که از حوزه حکومتی این کشور برای ایجاد اختلال در حوزه‌های مرزی کشورمان استفاده می‌کنند.

نایب رئیس مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی اولا به‌طور جدی بر مطالبه‌خود در ضرورت اقدام عاجل و دخالت همسایه اسلامی (پاکستان) برای مقابله با مزدوران شرور که از حوزه حکومتی این کشور برای ایجاد اختلال در حوزه‌های مرزی استفاده می‌کنند، تاکید دارد و انتظارمان این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن دولت پاکستان در برخورد با این مزدوران شرور شرارت‌آفرین اقدام عاجل داشته باشد.

بازگشت از استعفا

در پایان جلسه علنی دیروز نیز ابوترابی اعلام کرد که شهریاری و نورا استعفای خود را به‌دلیل رهنمودی که از سوی رهبری دریافت کردند، پس گرفتند. شهریاری در نطق دیروز خود با بیان اینکه قصد ادامه حضور در جلسات مجلس را نداشته و بر استعفای خود اصرار داشته است، گفت: به خاطر توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند با ادامه حضورم بیشتر می‌توانم به مردم زاهدان کمک کنم، از استعفا منصرف شدم.

کد خبر 112067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز