همشهری آنلاین : معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ابراهیم سحر خیز امروز در جمع خبرنگاران افزود : اولویت ساخت‌و ساز در سال جاری با هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است .

وی گفت : ساخت و ساز دبیرستانها و آموزش نظری دانش اموزان محدود می‌شود و به ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال آینده همه پیش دانشگاهی های سراسر کشور در دبیرستان‌ها تجمیع می شوند و دیگر پیش دانشگاهی مستقل وجود ندارد.

سحرخیز با اشاره به حذف کف معدل برای ورود به پیش دانشگاهی نیز گفت : از سال تحصیلی جدید معدل های زیر 14 می توانند در مراکز پیش دانشگاهی روزانه تحصیل کنند .

پیش از این معدل های زیر 14 در مراکز بزرگسال پیش دانشگاهی می توانستند ادامه تحصیل دهند .

سحرخیز همچنین افزود: امتحان همه دروس دوره پیش دانشگاهی در سال آینده به صورت نهایی برگزار می شود.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس کشور خبرداد و افزود : سال 89 سال تجهیز مدارس به خصوص مدارس فنی و حرفه ای است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تاکید کرد : شش هزار و 300 نفر مربی فنی جدید در سال تحصیلی اینده در هنرستان‌های کشور به هنرجویان اموزش میدهند.

سحرخیز اعلام کرد : طبق برنامه‌ پنجم توسعه آموزش و پرورش باید 50 درصد دانش آموزان به سمت آموزش های فنی و حرفه ای سوق یابند.

وی با اشاره به آغاز بستر سازی حذف کنکور سراسری گفت: ضرایب جانبی کنکور به تدریج افزایش می یابد و طبق پیش بینی صورت گرفته کنکور از سال 92 حذف خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری 85 درصد نمرات ورودی دانشگاه ها از طریق کنکور و 15 درصد از طریق محاسبه امتحانات نهایی سال سوم احتساب خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین ضرایب جانبی کنکور همه ساله افزایش خواهد یافت و به تدریج کنکور حذف می شود.

سحرخیز با اشاره به نمرات امتحانات نهایی در ورودی دانشگاه ها تصریح کرد: برگزاری امتحان نهایی در کشور سابقه 90 ساله دارد و از توان بالایی برای جایگزینی با کنکور برخوردار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تحول بنیادین در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود : در این تحول یک دوره شش ساله ابتدایی و دو دوره سه ساله متوسطه در کشور جایگزین نظام فعلی آموزش و پرورش می شود.

سحرخیز از تشکیل مجتمع های اموزشی روستایی در سال تحصیلی جدید خبرداد وگفت : بر اساس این طرح مدارس روستایی با مرکزیت یکی از مجتمع های اموزشی اداره می‌شود و در آن مدیر مجتمع بر مدارس تحت پوشش مجتمع نظارت می‌کند.

وی افزود: راه اندازی این مجتمع ها با اهدف کیفیت بخشی به بحث آموزش و استفاده بهتر از امکانات و تجهیزات آموزشی اجرایی خواهد شد .

کد خبر 111109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز