همشهری آنلاین: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از برنامه 20 ماهه شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران و کشور برای از رده خارج کردن چاه‌های آلوده‌ای که بخشی از آب شرب تهران را تامین می‌کنند خبر داد.

دکتر کاظم ندافی در گفتگو با مهر به وضعیت آب شرب تهران اشاره کرد و گفت: کاری که وزارت بهداشت انجام می‌دهد، پایش کیفیت آب از پشت سد تا شبکه خانگی است به طوری که کیفیت آب در تمامی قسمتها بررسی و کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات وزارت بهداشت در مورد کیفیت و سلامت آب شرب تهران به اطلاع تامین کنندگان آب می‌رسد، افزود: در درجه اول وظیفه داریم اگر مشکلی در مورد استفاده از آب وجود داشته باشد آن را به اطلاع سازمان آب برسانیم تا برطرف شود.

ندافی ادامه داد: موضوع آلودگی آب تهران در شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران و کشور بررسی شده و برنامه‌های برای جایگزینی تامین آب از چاههای احیانا آلوده تدوین شده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: این برنامه شامل از رده خارج ساختن این چاهها و تامین آب از طریق آبهای سطحی است.

وی با بیان اینکه 35 درصد آب تهران توسط آبهای زیرزمینی و چاهها و 65 درصد از آبهای سطحی تامین می‌شود، افزود: بیش از 85 درصد آب چاههای تهران کیفیت خوبی دارند و آب سد ماملو برای جایگزینی آب چاههای آلوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ندافی با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی چاههای آب تهران حاد و نگران کننده نیست، تصریح کرد: برنامه از رده خارج کردن چاههای آلوده با توجه به اینکه پروژه‌ای سنگین و دشوار است، در مدت زمان 20 ماه انجام خواهد شد. البته شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران برنامه‌ای میان مدت برای کاستن از حجم آب چاههای آلوده دارد.

وی گفت: بر اساس این برنامه میان مدت، برای کاستن از میزان آلودگی آب این چاهها، رقیق سازی با آبهای سطحی انجام می‌شود تا از غلظت آلاینده موجود در آب این چاهها کم شود.

کد خبر 111519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز