همشهری آنلاین: مسیر سپاه مسیر دستیابی به خوداتکایی در ابعاد تجهیزات و سیستم‌های دفاعی است و در این زمینه پیشرفت‌های فوق العاده ارزشمند و قابل قبولی از سوی این نهاد به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح امروز در حاشیه پنجمین مراسم انتخاب کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسیر سپاه مسیر دستیابی به خوداتکایی در ابعاد تجهیزات و سیستم‌های دفاعی است، گفت: در این زمینه پیشرفت‌های فوق العاده ارزشمند و قابل قبولی از سوی این نهاد به دست آمده است.

وی افزود: پیشرفت‌های سپاه هم در حوزه رادارها، پرنده‌های بدون سرنشین، موشک‌های زمین به زمین، کروز، سیستم‌های پدافندهوایی، سیستم‌های مربوط به نبردهای سطحی و نبردهای زیر سطحی، اژدرها و موشک‌های کروز ضد کشتی بوده و هم در زمینه سیستم‌های مربوط به نبردهای زمینی است.

جانشین فرماندهی کل سپاه ادامه داد: این نوع رویکرد سپاه ناشی از این است که احساس می‌کنیم به دلیل اینکه دشمن تلاش می‌کند تا مرزها را به روی ما بسته و ما را در تحریم و محاصره علمی و اقتصادی قرار دهد، بنابراین تلاش ما نیز در راستای توسعه تمام اجزا و عناصر دفاعی کشور متکی بر فناوری‌ها و دانش‌های بومی باشد.

سلامی در پایان گفت: بحمدالله سپاه پاسداران از این جهت میدان ظهور خلاقیت‌های بی‌نظیری شده است.

کد خبر 111442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز