همشهری آنلاین: وزارت خارجه انگلیس درپی فشار رژیم صهیونیسیتی، مطلبی را که سفیر این کشور در لبنان در تمجید از آیت‌الله محمد حسین فضل‌الله روحانی بلند پایه شیعه لبنان نوشته بود، از وب‌سایت خود حذف کرد

به گزارش بی بی سی، خانم فرانسیس گای، سفیر انگلیس در بیروت، محمد حسین فضل الله را شخصی قابل احترام معرفی کرده و گفته بود جهان به افراد بیشتری مانند او نیازمند است.

سفیر  انگلیس در لبنان در وبسایت وزارت خارجه این کشور نوشته بود: "هنگامی که شما به دیدار او می روید می توانید مطمئن باشید که یک بحث واقعی خواهید داشت، یک مباحثه توام با احترام، و وقتی محضرش را ترک می‌کنید، احساس می کنید که آدم بهتری شده اید."

درج این مطلب با اعتراض شدید اسرائیل روبرو شده بود.

یک سخنگوی وزارت خارجه ا نگلیس گفت علت حذف مطلب این بود که منعکس کننده نظرات شخصی خانم گای در باره محمد حسین فضل الله بود و نشان دهنده مخالفت بریتانیا با او و به خصوص مخالفت با موضعش در برابر اسرائیل نبود.

فرانسیس گای، اولین کسی نیست که در ارتباط با اظهار نظر در باره محمد حسین فضل الله دچار درد سر شده است. دو روز قبل شبکه تلویزیون آمریکایی سی ان ان نیز یکی از سردبیران بخش خاورمیانه خود را به دلیل تمجید از آیت الله محمد حسین فضل الله در توئیتر، اخراج کرد.

کد خبر 111282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز