مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: پرداخت‌نشدن 2میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مترو موجب شد تا نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد و دارایی را برای ارائه توضیحات در این خصوص به مجلس فرا بخوانند.

وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در نشستی که با مجمع نمایندگان تهران داشت، درخصوص نحوه اختصاص مبلغ 2 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی توضیح داد. در این نشست نمایندگان تهران با بیان چالش‌ها و مشکلات پیش روی توسعه خطوط ریلی شهری در کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها، خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر اجرای قانون پرداخت 2 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی شدند.

همچنین درخصوص نحوه پرداخت بودجه از وزیر اقتصاد و دارایی سؤال شد و وی نیز توضیحاتی درخصوص چگونگی برداشت از صندوق ذخیره ارزی ارائه و اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر این قانون اجرایی شود.

برای رفع مشکل متروی تهران البته جلسات دیگری نیز توسط نمایندگان مجلس برگزار شده است. در این ارتباط، کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جلسه مجمع نمایندگان تهران با مسئولان حمل‌ونقل ریلی کشور خبر داد و گفت: به‌دنبال موانعی که بر سر راه اختصاص تعهدات مالی دولت به مترو وجود داشت، مجمع نمایندگان جلسه‌ای با رئیس ستاد حمل‌ونقل ریلی و معاون عمرانی وزارت کشور برگزار کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه، اعتبارات مورد نیاز برای توسعه شبکه ریلی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین مقرر شد طی جلسه‌ای با مدیران شهرداری تهران، خواسته‌های آنان نیز اعلام شود.

وی همچنین از آغاز اجرایی‌شدن تخصیص بودجه 100میلیاردی مترو در سال 89 خبر داد و گفت: به‌دنبال بررسی‌هایی که مجمع نمایندگان تهران در بازدید از عملکرد مترو داشت، مصمم شدیم تا تعهدات تخصیص نیافته را پیگیری کرده و به سر انجام برسانیم. یکی از این اقدامات، اجرایی کردن بودجه سال 89 بود.

کوثری ادامه داد: طبق مصوبه‌ای که از سوی دولت ابلاغ شده بود، مقدمات پرداخت بودجه
سال 89 به مترو آغاز شد و بانک‌ها نیز برای پرداخت این بودجه دست به کار شدند. با دریافت این مبلغ، شرکت متروی تهران قادر خواهد بود واگن‌های خریداری شده را که در گمرک متوقف شده اند، ترخیص کرده و با ظرفیت بیشتری از ایستگاه‌ها استفاده کند.

چندی پیش مجمع نمایندگان تهران از ایستگاه‌های تازه‌تاسیس مترو که به‌دلیل مشکلات مالی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته اند، بازدید داشته و پیرو آن جلساتی را با مسئولان ستاد حمل‌ونقل ریلی و وزیر اقتصاد و دارایی برگزار کردند.

مجمع نمایندگان تهران تلاش می‌کند دولت را موظف به اجرای تعهدات خود در قبال شرکت مترو کند تا بخشی از مشکلات حمل‌ونقل عمومی پایتخت در آستانه آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی کاهش یابد.

کد خبر 111209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز