همشهری آنلاین: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت قانون کمک به مترو را قبول ندارد و شواری نگهبان نیز باید آن را رد کند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی روز چهارشنبه در حاشیه ‌جلسه‌ هیات دولت اظهار کرد به زودی لیست مصوباتی که دولت به مجلس شورای اسلامی فرستاده است را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم و آن را منتشر می‌کنیم.

وی افزود: ما این مصوبات را همراه با تاریخ آن‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا رسانه‌ها نیز در جریان این موضوع یعنی مصوباتی که دولت به مجلس فرستاده است، قرار گیرند.

وی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر این‌که لیست مصوبات دولت به مجلس ارسال نشده است، طرح این موضوع را ناشی از بی‌اطلاع گوینده آن دانست و بار دیگر تاکید کرد: مصوبات دولت به مجلس ارسال شده است و این مصوبات رسانه‌ای خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی ابلاغ کمک به مترو از سوی رئیس‌مجلس به جای ابلاغ آن از سوی رئیس‌جمهور گفت: دولت این قانون را قبول ندارد و به همین دلیل آن را اعلام نکرد. این قانون دارای بار مالی است که دولت باید آن را تامین کند. شورای نگهبان نیز این را با توجه به بار مالی که داشت رد کرده بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این‌که آیا با توجه به مخالفت دولت، این قانون اجرایی نخواهد شد؟ گفت: مسائلی که دارای بار مالی هستند، یک روند و بحث حقوقی دارند که باید در ارتباط با آن‌ها بحث و تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: اگر دولت توان اجرای این قانون را داشت، خود ابلاغ می‌کرد و باید طی یک روند حقوقی و تفاهمی موضوعات شبیه به این حل شود.

کد خبر 112123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز