گروه شهری: مسیر 5.5 کیلومتری خط چهارم مترو از ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه شهید کلاهدوز امروز با حضور مدیران شهرداری و مسئولان شرکت مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت مترو درباره بهره‌برداری از این ایستگاه گفت: بیش از 70 تا 80 درصد خط 4 مترو تا پایان شهریورماه کامل و تا پایان امسال خط 4 مترو به خط 5 متروی کرج متصل ‌می‌شود و شهروندان می‌توانند از شرق تهران تا اکباتان در غرب را با خط 4 مترو سفر کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: همچنین مراحل پایانی تکمیل ایستگاه صدر نیز در حال انجام است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این ایستگاه از توسعه شمالی خط یک متروی تهران پس از نیمه تیرماه برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل کمبود واگن در متروی تهران سبب شده که ما نتوانیم به‌طور کامل از ظرفیت‌های به‌وجود آمده استفاده کنیم و با وجود اینکه تعداد زیادی از ایستگاه‌های جدید مترو به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود اما به‌دلیل کمبود واگن، انگیزه‌ای برای افتتاح و بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها وجود ندارد.

خط4 مترو یک خط شرقیـ  غربی است و با توجه به پرجمعیت بودن مناطقی که این خط از آنها عبور می‌کند، پیش‌بینی می‌شود با تکمیل آن، جمعیت استفاده‌کننده از این سیستم مدرن حمل‌ونقل درون‌شهری به‌مراتب بیشتر از گذشته شود.

همچنین این خط با خطوط 2، 3، 6 و 7 مترو نیز تقاطع دارد که موجب می‌شود تا دسترسی شهروندان به دیگر خطوط نیز ممکن شود. با اینکه در حال حاضر خط4 فقط با 5ایستگاه میدان شهدا، دروازه‌شمیران، دروازه‌دولت، فردوسی و میدان انقلاب اسلامی مشغول سرویس‌دهی به شهروندان است اما استقبال مردم شرق تهران از آن بسیار قابل توجه است.

کد خبر 109930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز