جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: رونین لی گاردنر، مرد جنایتکاری که از سوی قضات دادگاه ایالت یوتای آمریکا به مرگ محکوم شده بود، از قضات دادگاه خواست تیرباران شود

این در حالی است که 14 سال از آخرین اعدام به این روش در ایالت یوتا گذشته است.
گاردنر به یک تخت بسته شد و یک پارچه سیاه روی سرش انداخته شد و سپس یک تیم تیرانداز لوله اسلحه‌هایشان را به سمت او نشانه رفتند، با دستور شلیک همه آنها ماشه اسلحه‌هایشان را فشار دادند و شلیک... .

روز گذشته در جریان یکی از جنجالی‌ترین اعدام‌های سال‌های اخیر آمریکا، مرد جنایتکاری با درخواست خودش در ایالت یوتا تیرباران شد. این مرد که به اعدام محکوم شده بود می‌توانست از بین 2شیوه اعدام یعنی تیرباران یا تزریق ماده سمی یکی را انتخاب کند و او تیرباران را انتخاب کرد.

این تبهکار خشن به وکیل خود درباره اینکه چرا این روش اعدام را انتخاب کرده است، گفت: «ترجیح می‌دادم که اینطوری بمیرم». او گفته بود که انتخاب این روش به خاطر رسیدن به شهرت نیست و هدف او اعتراض به حکم اعدام و اینگونه مسائل نیست و تنها دلش می‌خواسته که اینطوری اعدام شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، هنگام اجرای این حکم، تعدادی از اعضای خانواده گاردنر در بیرون زندان جمع شده و به اجرای این حکم اعتراض می‌کردند.

گاردنر در سال 1984 مردی به‌نام ملوین اترستروم را به قتل رسانده بود و به همین دلیل در سال 1985 برای انجام محاکمه راهی دادگاه شد اما در دادگاه تلاش کرد بگریزد و در جریان این فرار ناموفق بود که فرد دیگری را هم به قتل رساند. دادگاه با استناد به این دو جنایت وی را به مرگ محکوم کرده بود.

کد خبر 109914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز