همشهری آنلاین: کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین گفت: تشریفات قانونی انتقال اجساد کشته‌شدگان سانحه سقوط اتوبوس دانشجویان ایرانی در فیلیپین انجام گرفته و ما در انتظار اعلام زمان پرواز هواپیما از تهران هستیم.

محمد توانا در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین در حال حاضر در منطقه سیبو حضور دارد و تشریفات قانونی و امور مربوط به کشته شدگان این سانحه انجام گرفته است و ما در انتظار اعلام زمان پرواز هواپیمایی که به این منظور اختصاص یافته است هستیم تا انتقال اجساد به تهران انجام گیرد.

کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل یادآور شد: دانشگاه سیبو نیز از زمان این رخداد تاکنون در همه موارد با ما همکاری داشته و با توجه به حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه، روند درمانی مجروحان به خوبی در حال انجام است.

وی در مورد ادامه درمان آسیب دیدگان و مجروحان این سانحه به ایران گفت: مجروحانی که نیاز به عمل جراحی داشته اند و یا درمان های دیگر، مورد درمان قرار گرفته اند. در مورد ادامه درمان در ایران نیز تصمیم با خود افراد است. مجروحان بر اساس تشخیص پزشکان و درخواست خود امکان ادامه درمان در ایران را خواهند داشت و یا اینکه می توانند درمان خود را در همان بیمارستان سیبو ادامه دهند.

توانا در مورد بیمه حوادث و شکایت از شرکتی که اتوبوس را در اختیار دانشجویان ایرانی قرار داده است گفت: این مسئله به موازات رسیدگی به امور آسیب دیدگان نیز پیگیری شده است. تا آنجا که من اطلاع دارم این اردو از سوی دانشجویان ترتیب داده شده بود و اردوی دانشگاه نبوده است.

وی اضافه کرد: فیلیپین نیز قوانین خاص خود را در مورد بیمه حوادث، افراد و وسائل نقلیه دارد و پیگیری های لازم را در این زمینه انجام داده ایم. در صورت لزوم موارد قانونی شکایت از شرکتی که اتوبوس را در اختیار دانشجویان قرار داده است، انجام می گیرد.

رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل تاکید کرد: آمار نهایی آسیب دیدگان اعم از کشته شدگان و مجروحان سانحه در اختیار اداره کل امور ایرانیان خارج از کشور است و خانواده ها می توانند از آنجا آمار نهایی را پیگیری کنند.

سرنگونی یک اتوبوس توریستی حامل دانشجویان و اساتید پزشکی در جاده ای کوهستانی در مرکز فیلیپین در بعدازظهر روز یکشنبه 23 خرداد مقارن با 13 ژوئن رخ داده است. بر اساس آمار اولیه 21 دانشجوی ایرانی در این سانحه کشته شدند.

یک مقام پلیس محلی در ایالت سبو با اعلام این مطلب گفت که اتوبوس مذکور بدلیل نقص فنی در سیستم ترمز به عمق 30 متری یک دره سقوط کرده است. قربانیان ایرانی این سانحه دانشجویان پزشکی در دانشگاه سبو بوده اند. این منطقه اقتصادی و توریستی در 560 کیلومتری جنوب شرق مانیل واقع شده است

کد خبر 109833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز