گروه حوادث: با گذشت یک روز از حادثه مرگبار سقوط اتوبوس دانشجویان ایرانی به دره بالامبان فیلیپین، آمار کشته شدگان این حادثه خونین به 21 نفر افزایش یافت.

نخستین گزارش‌ها حاکی از آن است که کشته‌شدگان اکثرا دانشجویان رشته‌های پزشکی و استادان ایرانی آنها بوده‌اند.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز یکشنبه 55 دانشجوی ایرانی که در رشته پزشکی در دانشگاه‌های فیلیپین تحصیل می‌کردند و چند استاد ایرانی برای یک سفر تفریحی به منطقه بالامبان در استان سیبو رفتند اما متأسفانه در مسیر،  اتوبوس آنها دچار نقص فنی شد و به اعماق دره سقوط کرد که بر اثر آن 20 ایرانی و راننده خودروجان باخته و 26نفر دیگر مجروح شدند.

ارسون دیگال از افسران پلیس فیلیپین با اعلام این خبر به آسوشیتدپرس گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه به‌دلیل عمل‌نکردن ترمز اتوبوس رخ داده و بر اثر آن اتوبوس به یک دره 30 متری سقوط کرده که در نزدیکی شهر بالامبان قرار دارد.

مشخص نیست چند نفر بوده‌اند!

در همین حال،  سخنگوی پلیس محلی، سرگرد ویلیسون فریا،  با اشاره به خبر سقوط خودرو به داخل دره گفت: 26 مجروح این حادثه تحت مداوا هستند اما بررسی‌ها همچنان ادامه دارد چرا که به‌طور دقیق مشخص نیست که مسافران اتوبوس چند نفر بوده‌اند.

وی افزود: ساعاتی بعد از وقوع حادثه اجساد قربانیان به‌وسیله نیروهای پلیس محلی و مردم روستاهای اطراف از داخل اتوبوس بیرون کشیده شده و مجروحان نیز به بیمارستان‌های شهرهای نزدیک انتقال داده شده‌اند که در حال حاضر وضعیت بسیاری از آنها مساعد گزارش شده است.

بنابر این گزارش، بیشتر قربانیان این حادثه دانشجویان دانشگاه پزشکی سبو بوده‌اند که در 560 کیلومتری جنوب شرق مانیل- پایتخت فیلیپین- قرار دارد.

جاده‌های مرگ فیلیپین

به گزارش آسوشیتدپرس، وسایل نقلیه کهنه و از رده خارج و راه‌های بسیار بد فیلیپین و علائم نامناسبی که در راه‌ها نصب شده است در کنار رانندگی بد رانندگان فیلیپینی علت بسیاری از حوادث مرگبار در این کشور است که سالانه کشته‌های زیادی برجا می‌گذارد.

55 دانشجوی ایرانی

همچنین  علی مجتبی روزبهانی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین – درباره اقدامات صورت گرفته از سوی سفارت ایران درباره این حادثه به خبرگزاری ایرنا گفت: این حادثه ساعت 11 صبح به وقت محلی به‌وقوع پیوست و پس از اطلاع سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل از این حادثه، به سرعت تیم بررسی موضوع تشکیل و مسئولان سفارت به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: اتوبوس حامل دانشجویان ایرانی برای یک سفر تفریحی عازم این منطقه بوده‌اند که به‌دلیل مشکل ایجاد شده برای سیستم ترمز این خودرو، کنترل خودرو از دست راننده خارج شده و اتوبوس به دره سقوط می‌کند.

روزبهانی گفت: سفارت بلافاصله پس از حادثه، هماهنگی‌های لازم را با مراکز ذیربط در فیلیپین برای انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها انجام داد و برخی از زخمی‌ها نیز با بالگرد از محل حادثه به نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

سفیر ایران در فیلیپین گفت: این اتوبوس حامل 55 دانشجوی ایرانی بوده است .
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی سفارت ایران در مانیل همه زخمی شدگان در بیمارستان‌های این کشور پذیرش شده و تحت مداوا هستند و کنسول سفارت نیز با برخی از زخمی‌ها دیدار داشته است.

کد خبر 109704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز