شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: در جریان آتش‌سوزی مهیبی که پنجشنبه گذشته 6 ساختمان بزرگ و 15 مغازه را در بنگلادش در بر گرفت، 117 نفر کشته شدند.

شامگاه پنجشنبه گذشته، توفان شدیدی که شهر داکا در بنگلادش را در نوردید، حادثه مرگباری را رقم زد. براثر توفان، ترانسفورماتور برق در یکی از ساختمان‌های شهر منفجر شد و در کمتر از چند دقیقه، آتش‌، تمامی ساختمان را در برگرفت. شدت آتش‌سوزی و وزش توفان به حدی بود که شعله‌های آتش، خیلی زود به دیگر ساختمان‌های مجاور سرایت کرد تا یکی از مرگبارترین آتش‌سوزی‌‌های این کشور رقم بخورد.

وقتی شعله‌های آتش به مغازه‌هایی رسید که مملو از مواد شیمیایی و قابل اشتعال بودند، بر شدت حریق افزوده شد و آتش به ساختمانی رسید که در پشت‌بام آن یک جشن عروسی برپا بود.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این جشن قبل از اینکه متوجه حادثه شوند در بین دود و آتش گرفتار شدند و نتوانستند خود را نجات دهند. حریق گسترده که به ساختمان‌‌ها و مغازه‌های اطراف هم سرایت کرده بود، ده‌ها نفر از آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاند.

ابتدا، کنترل آتش سوزی به‌علت هجوم یکباره مردم به کوچه‌ها، قطع برق، نبود آب در منطقه و کم عرض بودن کوچه‌های محل حادثه میسر نبود اما آتش‌نشانان بعد از 3ساعت جدال با شعله‌های آتش توانستند حریق را مهار کنند. به محض مهار آتش، فاجعه‌ای که رخ داده  بود نمایان شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که 117 نفر از ساکنان ساختمان‌های حادثه دیده و شرکت‌‌کنندگان در جشن عروسی بر‌اثر سوختگی و استنشاق دود جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی بود که آمبولانس‌های اورژانس به سرعت در حال انتقال ده‌ها نفر از مجروحان آتش‌سوزی به بیمارستان‌های شهر بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 100 نفر در این حادثه زخمی شده‌اند که وخامت حال برخی از آنها احتمال افزایش قربانیان را قوت بخشیده است. 

به گفته مسئولان پلیس و آتش‌نشانی، وجود مواد شیمیایی قابل اشتعال در محل حادثه، یکی از دلایل مهم گسترش وسیع آتش‌سوزی به ساختمان‌های اطراف و افزایش قربانیان بوده است. این حریق، بزرگ‌ترین آتش‌سوزی طی سال‌های گذشته در بنگلادش بوده و به‌دنبال این حادثه در این کشور عزای عمومی اعلام شده است.

کد خبر 108984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز