جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه حوادث: جنایتکار سریالی کنیا، ساعاتی بعد از دستگیری اعتراف کرد که 17 زن و کودک را به قتل رسانده است

 اما هنوز 83 نفر دیگر در فهرست مرگ وی قرار داشته‌اند.

به گزارش نیشن دیلی، این مرد تبهکار روزگذشته در حضور خبرنگاران و کارآگاهان جنایی پلیس کنیا، به محل‌هایی که اجساد نخستین و دومین طعمه‌های خود را مخفی کرده بود رفت و در آنجا محل پنهان کردن اجساد قربانیان را نشان داد.

فیلیپ اونیاچا، مرد 32 ساله که یک محافظ شخصی است و در یک شرکت خصوصی امنیتی کار می‌کرده است، روز پنجشنبه برای نشان دادن محل دفن 2 قربانی نخست خود، ماموران پلیس را به منطقه ریورساید درایو در نایروبی (پایتخت کنیا) برد.

او ادعا می‌کرد که در سال 2007 هنگامی که به‌عنوان محافظ شخصی برای اعضای خانواده ثروتمندی که مالک یک ویلای اشرافی در این منطقه هستند کار می‌کرده، نخستین قربانی خود را به دام انداخته و بعد از کشاندن او به این ویلا وی را خفه کرده و سپس جسدش را در باغ این ویلا دفن کرده است.

با آدرسی که مرد جنایتکار از محل دفن جسد داد، ماموران با کندن این محل، آثاری از جسدی را پیدا کردند که لباس زنانه به تن داشت. مرد تبهکار سپس درحالی‌که به‌همراه ماموران به محل دفن دومین جسد رفته بود، گفت: من قصد داشتم 100 زن و دختر را بکشم اما طمع باعث شد که در هفدهمین جنایت دستگیر شوم و به این ترتیب در ارتکاب 83 جنایت دیگر ناکام بمانم.

قتل به دستور رئیس شیطان‌پرستان

او درباره انگیزه‌اش از جنایت‌ها گفت: در سال 1996 از طریق زنی که با او آشنا شده بودم وارد یک فرقه شیطان پرستی شدم.  رهبر این فرقه، اعتقاد داشت که برای رسیدن به مراحل بالای فرقه باید 100 زن و کودک را بکشم و من هم طبق دستور او قتل‌ها را شروع کردم. 

بنا به گفته رئیس پلیس نایروبی، اکنون پلیس در جست و جوی سرکرده این فرقه است تا ادعاهای مرد جنایتکار بررسی شود.فیلیپ در ادامه افزود: ابتدا چند زن را در نایروبی به قتل رساندم و اجسادشان را دفن کردم و بعد از آنجا که می‌ترسیدم پلیس به ماجرای ناپدید شدن این زنان مشکوک شود از نایروبی به شهرهای دیگر کنیا رفتم.

در این شهرها، روح رهبر فرقه بود که مرا راهنمایی می‌کرد که چه اشخاصی را باید به قتل برسانم. او درحالی‌که چندان از جنایت‌هایی که مرتکب شده بود ناراحت و پشیمان به‌نظر نمی‌رسید، گفت: روح رهبر فرقه به من قدرتی را داده بود که می‌توانستم به راحتی زنان و دختران را فریب داده و آنها را به قتل برسانم. من بعد از ملاقات با طعمه‌هایم آنها را به مکانی خلوت کشانده و در آنجا آنها را به قتل می‌رساندم اما هیچگاه آنها را مورد آزار و اذیت قرار ندادم.

او در بازجویی‌ها گفت که بعد از کشتن نخستین قربانی خود احساس می‌کرده به‌شدت قدرتمند شده است و از آن به بعد شروع به کشتن دیگر قربانیان کرده است تا شیطان قدرت بیشتری به او بدهد.  او همچنین ادعا کرد که قربانیان خود را در روز ششم هر ماه به قتل می‌رسانده است.

این جنایتکار سریالی افزود: بعد از اعتراف به جنایت‌ها، عذاب وجدانی که در این مدت زندگی‌اش را سیاه کرده بود دیگر او را رها کرده است و فکر می‌کند که شیطان هم دیگر در کنارش نیست.

اشتباهی که او را‌گیر انداخت

بنا بر گزارش‌ها راز جنایت‌های سریالی فیلیپ، هنگامی فاش شد که او قصد داشت از خانواده یکی از قربانیانش اخاذی کند. فیلیپ در تماسی تلفنی به آنها گفته بود که خبرهای مهمی درباره فرزند گمشده‌شان دارد و حاضر است با دریافت مبلغ هنگفتی، این اطلاعات را به آنها بدهد اما خانواده فرزند، موضوع را گزارش کردند و به این ترتیب پلیس در محل قرار، این مرد تبهکار را دستگیر کرد.

کد خبر 109403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز