قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: ایران به‌عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر که بیشترین خسارت جانی و مالی را در این ارتباط متحمل می‌شود

از هرگونه توسعه و تقویت ابتکارات منطقه‌ای با هدف مقابله با کشت و تولید مواد‌مخدر در افغانستان و قاچاق آن به کشورهای مقصد حمایت می‌کند.

طه طاهری که در رأس هیأتی، برای گفت‌وگو با مقام‌های روسیه و شرکت در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر به دعوت رسمی سازمان فدرال مبارزه با مواد‌مخدر روسیه، به مسکو سفر کرده است،

راه‌های همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان ایران و روسیه برای مقابله با تولید و قاچاق مواد‌مخدر و سازماندهی نحوه مبارزه با قاچاقچیان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. وی با حضور در کنفرانس بین‌المللی «هم اندیشی پیرامون تولید مواد‌مخدر در افغانستان، چالشی در برابر جامعه جهانی»

اقدامات ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر و قاچاقچیان را تشریح کرد. قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، در این سخنرانی پیشنهاد کرد تا به‌منظور جلب حداکثری مشارکت‌ها، از سیاسی کردن موضوع مواد‌مخدر پرهیز شود؛ چرا که نه تنها به حل سایر موضوعات کمکی  نمی‌کند، بلکه موجب یاس نهادهای فعال در امر مبارزه با مواد‌مخدر می‌شود.

کد خبر 109506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز