دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: شهرداری تهران از 3تن از پیشکسوتان محیط‌زیست قدردانی کرد

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به نمایندگی از شهردار تهران با حضور در منزل دکتر مه لقا ملاح، دکتر پروین نصیری و دکتر اسماعیل کهرم از یک عمر فعالیت آنها در حوزه محیط‌زیست تجلیل کرد. در این دیدار ضمن اهدای لوح یادبود برای مراقبت دائم پزشکی این پیشکسوتان، پرونده پزشکی تشکیل شد.

محمدهادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دیدار با دکتر مه لقا ملاح، از فرهیختگان و شخصیت‌های تاثیر‌گذار به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شهر تهران یاد کرد و گفت: سرمایه‌های شهر تهران پل‌ها، بزرگراه‌ها و اماکن نیستند بلکه آدم‌هایی هستند که عمر خود را برای حفاظت از محیط‌زیست صرف کرده‌اند.

دکتر ملاح سالخورده‌ترین فعال محیط‌زیست ایران و رئیس جمعیت زنان مبارزه با آلودگی‌های زیست‌محیطی در این دیدار با اشاره به سابقه فعالیت‌هایش در سالیان دور گفت: با وجود اینکه فعالیت‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها مثل شهرداری تهران برای مبارزه با آسیب‌های زیست‌محیطی انجام می‌شود اما نکات ظریف مدیریتی در حوزه محیط‌زیست وجود دارند که از سوی مسئولان نادیده گرفته می‌شوند.

این فعال سالخورده محیط‌زیست که 94 سال سن دارد، افزود: در سال 56 تحقیقاتی انجام دادم و براساس آن نسبت به افزایش جمعیت و افزایش آلودگی هوای تهران هشدار دادم که تهران ظرفیت جمعیتی بیشتر از 4میلیون نفر را ندارد ولی به هیچ وجه جدی گرفته نشد.

اکنون باید پرسید آیا امروز تهران تحمل 12میلیون نفر انسان و این حجم از آلودگی را دارد؟
ملاح با گلایه از وضعیت ناگوار محیط‌زیست کشور تاکید کرد: با اشک می‌گویم روزی یک هکتار از خاک ایران کویر می‌شود. من از چشم یک دیده‌بان به وطنم نگاه می‌کنم. این وضعیت دردناک است و باید کاری کرد.  صدای یک پیرزن به تنهایی برای نجات محیط‌زیست ایران کافی نیست.

دکتر پروین نصیری، استاد دانشگاه و دبیر انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران نیزدر این دیدار گفت: ایران محیط‌زیست کم نظیری دارد ولی به‌دلیل ناآگاهی مردم و مسئولان مشکلات زیادی گریبان محیط‌زیست را گرفته که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کرد.

نصیری با اشاره به وضعیت آگاهی‌رسانی و شناخت مقوله محیط‌زیست در رسانه‌ها و افکار عمومی افزود: در 15سال گذشته از این نظر رشد کرده‌ایم اما باید این آگاهی تبدیل به عمل شود. البته محیط‌زیست دیگر از یک مقوله لوکس به یک ضرورت تبدیل شده و مردم هم آموزش پذیر هستند اما مشکل،  مسئولانی هستند که از محیط‌زیست چیزی نمی‌دانند.

در ادامه این دیدارها، محمد هادی حیدرزاده مشاور شهردار تهران با ابلاغ پیام شهردار تهران به دکتر اسماعیل کهرم، استاد دانشگاه و فعال محیط‌زیست، از زحمات سالیان‌دراز این پیشکسوت محیط‌زیست ایران تجلیل کرد.

دکتر کهرم نیز از تجلیل شهرداری از پیشکسوتان محیط زیست،  تلاش‌های دکترمحمد باقر قالیباف شهردار تهران در حوزه مدیریت شهری و توجه ویژه به مقوله محیط‌زیست ستایش و تشکر کرد.

کد خبر 109179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز