دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

برخلاف سیاست‌ها و اهداف اعلام شده، مصرف انواع انرژی از جمله گاز و بنزین در هفته‌های اخیر روندی روبه‌افزایش یافته است.

براساس آمارهای منتشره، مصرف گاز در هفته گذشته 18درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل و مصرف بنزین 1.8درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.

آمارهای ارائه شده از سوی شرکت ملی گاز نشان می‌دهد در هفته گذشته بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی بیش از 2 میلیارد و 556 میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده‌اند، درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 2میلیارد و 181 میلیون متر مکعب بوده است و  این امر از افزایش حدود 18درصدی مصرف گاز نسبت به‌مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا، آمارها نشان می‌دهد مصرف گاز تمامی بخش‌ها، در مقطع زمانی یاد شده در مقایسه با هفته اول خرداد ماه که 2میلیارد و 515 میلیون متر مکعب گاز مصرف شد، حاکی از افزایش بیش از1.5درصد مصرف گاز در هفته گذشته است.

مجموع گاز مصرفی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نیز در طول هفته دوم خرداد ماه، حدود 852میلیون مترمکعب بوده، درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال قبل به 769میلیون مترمکعب رسیده است.

بر پایه این گزارش، بیشترین مقدار مصرف گاز بخش خانگی با 128میلیون متر مکعب، روز یکشنبه ( نهم‌خرداد ماه) با 6/19درصد افزایش نسبت به سال گذشته و کمترین آن در این بخش، 108 میلیون متر مکعب در روز جمعه (14خرداد ماه) با حدود1.2درصد کاهش نسبت به سال قبل، ثبت شده است.

مصرف بنزین و گازوئیل

مصرف کل بنزین در هفته‌ گذشته447.7میلیون لیتر بود که از متوسط مصرف روزانه63.9میلیون لیتر حکایت می‌کند.

 مقایسه مصرف بنزین در هفته گذشته با 7 روز پیش از آن با مصرف 439.7 میلیون لیتر از افزایش 8 میلیون لیتری معادل 1.8درصدی آن حکایت می‌کند.

براساس آمار شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، در این مدت88.9 میلیون لیتر بنزین نیز در تهران مصرف شد که بیانگر میانگین مصرف روزانه 12.7میلیون لیتر است.

کد خبر 109177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز