رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در سازمان بازرسی کل کشور ده‌ها گزارش مفصل و شفاف و نقادانه از وضعیت اقتصادی تهیه و برای مسئولان ارسال شده است، گفت:

بازار تولید و گردش مالی کشور، شفاف نیست و تولید نیز یا اصلاً استاندارد ندارد و یا اینکه به‌راحتی جابه‌جا می‌شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در جمع فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش زیادی از وام‌های تولیدی را تعقیب کردیم؛ مشخص شد که این وام‌ها در بازار زمین و مسکن و یا در بازار تجارت و بازرگانی در گردش بود.

پورمحمدی افزود: با خراب‌شدن بازار زمین و مسکن، این وام‌ها معوقه شد. البته ما به بانک‌ها هم انتقاد داریم.  وی بر دقیق‌شدن سیستم مالیاتی کشور تأکید کرد و با انتقاد از متوقف‌شدن نظام مالیاتی کشور گفت: نباید چنین چیزی اتفاق بیفتد.

چرا باید اینگونه باشد؟ مشکلات باید به‌صورت جدی طرح شود و هرکدام از بخش‌های خصوصی و دولتی باید صادقانه اشکالات خود را بپذیرند تا به طرح و نقشه مشترک برای توسعه برسند.  پورمحمدی ادامه داد: در سال گذشته 106 پرونده و امسال 130 پرونده بازرسی در مورد اصل44 داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم پایبندی به قانون و برنامه در کشور گفت: بی‌توجهی به قانون و برنامه در کشور خسارت بار است.  مصطفی پورمحمدی افزود: نکته مهم این است که امروز آیا هزینه خسارت فساد در کشور بیشتر است، یا هزینه خسارتی که از بی‌برنامگی و عدم تقید به تعهد، برنامه و قرارها به جامعه و بیت‌المال تحمیل می‌شود.

کد خبر 108988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز