چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور تغییر نگاه یارانه‌ای و رانتی به منابع مالی را برای رقابت‌پذیر شدن کالا و تولیدات ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع اعضای خانه صنعت و معدن و نیز مدیران و اعضای هیأت امنای شهرک‌های صنعتی استان مازندران بر ضرورت تغییر نگاه و تفکر رفتار بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: دستگاه دولتی از این‌که منابع مالی‌اش به یارانه و رانت متکی است رنج می‌برد و این در حالی است که بیشتر فسادها ناشی از رانت و یارانه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و دولتی باید خودش را از نگاه رانتی و یارانه‌ای جدا کند و اگر این نگاه تغییر نکند کالا و تولیدات ما رقابت‌پذیر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی لزوم شفاف‌سازی عملیات اقتصادی را یادآور شد و تصریح کرد: در فضای اقتصادی غیرشفاف، هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی متضرر و عقب‌مانده می‌شوند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور توسعه صنعتی را مشکل همیشگی استان مازندران دانست و اظهار داشت: مازندران به دلیل مباحثی چون کاربری کشاورزی اراضی‌اش و مسایل حفاظت از محیط‌زیست در توسعه صنعت با مشکل مواجه است و این مسأله‌ای است که نیازمند توجه ویژه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: کشورهایی در دنیا با شرایطی همسان استان مازندران وجود دارند که توانستند علاوه بر رعایت مسایل زیست محیطی در زمینه توسعه صنعتی نیز پیشرفتی در خور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: باید به تعریف و دریافت روشنی از ضوابط زیست‌محیطی و منابع طبیعی با پیشرفت و توسعه صنعتی برسیم و نوع انتخاب صنایع نیز کم آلاینده باشد.

کد خبر 74641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز