استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اعلام اینکه قیمت ماده مخدر شیشه کاهش یافته است، گفت: ناتو فرهنگی از طریق مافیای مواد‌مخدر اقدام به تولید گسترده شیشه در کشور کرده و قصد دارد با هجوم به جوانان اهداف شوم خود را اجرا کند.

مجید ابهری افزود: به‌علت گرانی ماده روانگردان شیشه در کشورهای جنوب شرقی آسیا برخی اقدام به حمل آن از ایران به این کشورها می‌کنند که این مسئله موجب اهانت به مسافران ایرانی در فرودگاه‌های این کشورها شده است.

وی با طرح این سؤال که چرا قیمت ماده مخدر شیشه از سال گذشته تاکنون 85 درصد ارزان‌تر شده ادامه داد: با توجه به گسترش تولید و مصرف مواد روانگردان مخدر مانند شیشه و کراک، ناتو فرهنگی از طریق مافیای مواد‌مخدر اقدام به تولید گسترده شیشه در کشور کرده و قصد دارد با هجوم به جوانان اهداف شوم خود را اجرا کند.

این آسیب شناس تصریح کرد: متأسفانه به‌علت نقص و ضعف قوانین مجازات تولید و عرضه شیشه، قاچاقچیان و تولیدکنندگان این ماده به مجازات اصلی خود نمی‌رسند و ازاین‌رو هر روز بر تعداد آنها و مصرف‌کنندگان این ماده خانمان‌برانداز افزوده می‌شود. وی گفت: طبق آمار نیروی انتظامی، هر روز 46 نفر در ارتباط با شیشه دستگیر می‌شوند.

ابهری با بیان اینکه ماده مخدر کراک و شیشه را در فضای 6 متری آشپزخانه نیز می‌توان تولید کرد، افزود: روند افزایش تولید و مصرف شیشه به حدی است که در سال 86، 42 کیلوگرم شیشه، در سال 87، 265 کیلوگرم، در سال 88، 951 کیلوگرم و در 45 روز اول امسال 251 کیلوگرم شیشه توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شده است. به گفته وی، تشدید مجازات تولید کننده‌ها و مصرف‌کننده‌ها، اطلاع رسانی و آموزش خانواده‌ها و جوانان به‌ویژه از طریق صدا و سیما اصلی‌ترین اهرم‌های مبارزه با گسترش این ماده کشنده است.

این استاد دانشگاه گفت: توهم، اشتباهات مغزی در تفکر، تصورات ذهنی غلط در شناسایی افراد، بالا رفتن ضربان قلب، افزایش فشارهای مغزی و خطر سکته‌های قلبی و مغزی در کنار بیماری‌های روانی مانند بدگمانی، شک و قتل‌های مربوط به اینگونه آسیب‌های روحی اصلی‌ترین عوارض استفاده از ماده مخدر شیشه است و ترویج استفاده برای لاغری یا تمرکز، تبلیغاتی غلط از سوی دشمنان است.

کد خبر 108570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز