همشهری آنلاین: مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت: شرکت ارتباطات سیار اخیرا در فراخوانی از مشترکانش دعوت کرده تا برای تست قدیمی بودن سیمکارت و تعویض آن در صورت نیاز، به مراکز تلفن ثابت تهران مراجعه کرده و به صورت رایگان سیمکارت خود را تعویض کنند

 به روز رسانی سیمکارت ها برای رفع مشکلات آنتن دهی

علی حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح خدمات رایگان آزمایش و تعویض    سیمکارت‌های قدیمی مشترکان همراه پرداخت و با بیان اینکه این خدمات در مراکز تلفن ثابت استان تهران ارائه می‌شود، دلیل تعویض سیمکارت‌های قدیمی را رفع مشکلات سرویس دهی و آنتن دهی عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به به روزشدن سیستم‌های شبکه و گوشی‌های موبایل، برخی  سیمکارت‌های قدیمی در سرویس دهی و آنتن دهی دچار مشکل شده‌اند که ضرورت تعویض این سیمکارت‌ها به صورت رایگان از سوی همراه اول احساس شده است.

مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر اینکه برخی سیمکارت‌های قدیمی مشترکان از نظر آنتن دهی با مشکل مواجه شده و یا بدون دلیل می سوزد، ادامه داد: در این حالت تماس گیرنده با پیغام دستگاه مورد نظر خاموش است مواجه می شود که این مسئله به ندرت و تنها برای تعداد معدودی از مشترکان رخ داده است اما همراه اول با ارائه سرویس آزمایش سیمکارت این فرصت را به مشترکان می‌دهد که سیمکارت خود را تست کنند.

110 مرکز برای تعویض سیمکارت های قدیمی

مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر اینکه برای گسترش مراکز خدمات تلفن همراه، برخی خدمات همراه اول به مراکز تلفن ثابت استان تهران محول شده، ادامه داد: این مراکز در گذشته در 8 منطقه تلفن شهری تهران مستقر بودند که در زمان حاضر به 110 مرکز تلفن ثابت که خدمات همراه اول را نیز ارائه می‌دهد، افزایش یافته است.

حمیدی اضافه کرد: مشترکان با مراجعه به نزدیکترین مرکز محل سکونت خود می‌توانند تنها با ارائه کارت شناسایی سیمکارت‌های خود را تست کرده و در صورت داشتن ایراد، آن را تعویض و سیمکارت جدید دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در صورتیکه دلیل سوختن سیمکارت مشترکان، قدیمی بودن آن باشد، از طریق دستگاه‌های موجود در این مراکز قابل تشخیص است و تعویض آن نیز به صورت رایگان انجام می‌شود اما چنانچه سیمکارت مشترک به دلایلی دیگر سوخته باشد، از طریق این دستگاه‌ها مشخص می‌شود و مشترک باید برای تعویض آن به دفاتر خدمات ارتباطی بخش خصوصی مراجعه کرده و با پرداخت هزینه، سیمکارت خود را تعویض کند.

سوختن سیمکارت، ارتباطی به شماره کدهای قدیمی ندارد

مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر اینکه سوختن سیمکارت ارتباطی با mci یا tci بودن آن ندارد، ادامه داد: بروز این مشکل تنها در برخی سیمکارت‌های قدیمی بوده و هیچ ارتباطی به کد سیمکارت که مثلا 1 یا 2 باشد و یا کلمه اختصاری  mci یا tci درج شده روی صفحه نمایشگر گوشی‌ها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سیمکارت‌های همراه اول به دلیل عدم تطابق با سیستم های جدید شبکه و گوشی و یا پرشدن ظرفیتشان غیرفعال می‌شود که این مسئله هیچ ارتباطی به کیفیت سیمکارت خام که گفته می شود چینی است نیز ندارد.

به گفته حمید این اپراتور درصدد است تا شرایطی ایجاد کند که استفاده کنندگان از سیمکارت‌های اعتباری که سند به نامشان نیست اما اصل سند را در دست دارند بتوانند از خدمات این شبکه مانند تعویض سیمکارت بهره مند شوند.

ارائه خدمات همراه اول در مراکز مخابراتی تلفن ثابت

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از این پس ارائه برخی خدمات تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار در مراکز تلفن ثابت استان تهران انجام شده و در ادارات مشترکین تلفن همراه ارائه نخواهد شد، افزود: خدماتی نظیر کشف مزاحمت تلفنی و پاسخگویی سرویس E-CARE (خدمات غیرحضوری)، تعویض سیمکارت بدون هزینه (بعلت پرشدن کانتر) و شماره‌های شهرستان از جمله این خدمات خواهد بود.

به گفته وی ارائه کدهای محرمانه، قطع مفقودی برای بستگان درجه یک، تنظیم گوشی و بررسی مشکلات سرویس ویژه، تنظیم سند المثنی، قطع سرویسGPRS، وصل بدهی، پاسخگویی به مشکلات صورتحساب، ارائه ریز مکالمات، بررسی شارژینگ مشترکین خطوط اعتباری، تقسیط بدهی و بررسی و تعویض کارت شارژهای مخدوشی همه در مراکز تلفن ثابت استان تهران ارائه می‌شود.

کد خبر 108436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز