شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد با اشاره به تولید 150 هزار گوشی موبایل در سال گذشته از تولید قطعی 150 هزار دستگاه گوشی هیوندایی دیگر در سال جدید خبر داد.

حمیدرضا منجی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه این شرکت تولید سالانه 150 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه ساخت داخل را در دستور کار دارد گفت: این گوشی های ملی مطابق با فناوری های روز تولید می شود و  با برندهای موجود در بازار قابل رقابت است.

وجود انواع و اقسام گوشی های قاچاق در بازار ایران موردی است که منجی از آن به عنوان چالشی بر سر راه تولید گوشی داخلی یاد می کند: گستردگی قاچاق انواع گوشی تلفن همراه، جایی برای گوشی های داخلی در کشور باقی نگذاشته است. به همین دلیل تمایلی برای ساخت و تولید گوشی وجود ندارد و اکثر مشتریان نیز تمایل به خرید گوشی های قاچاق برندهای معتبر جهانی دارند.

این مساله باعث شده تا با وجود تعرفه مناسب واردات قطعات برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور، تولید با مشکلات جدی مواجه باشد.

اما با این وجود به گفته مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد، این شرکت به تولید خود ادامه   می دهد به نحوی که سال گذشته بیش از 150 هزار دستگاه گوشی ملی با برند هیوندایی تولید و به بازار عرضه کرد. این شرکت هم اکنون نیز تلاش خود را برای تولید و توزیع 150 هزار دستگاه گوشی دیگر به بازار به کار می گیرد.

نیمه هادی عماد یکی از شرکت های طرف قرارداد وزارت صنایع برای تولید سالانه یک میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور است که اردیبهشت سال 85 تفاهمنامه ای را در این رابطه با این وزارتخانه به امضا رسانده است.

کد خبر 105275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز