گروه اقتصادی: پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه‌‌ای برای ثبت‌نام کارکنان دولتی که بخواهند از تهران منتقل شوند، راه‌اندازی شد

این پایگاه به نشانی http://enteghali.ir از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری راه‌اندازی شده است.این معاونت از کارکنان علاقه‌مند به انتقال از تهران خواسته با مراجعه به سایت، اطلاعات موردنیاز را وارد و پس از تکمیل فرم‌های تایید شده، User Name و Password دریافت و سپس از همین مسیر اقدامات انجام شده خود را درخصوص تقاضای ثبت شده رصد کنند.

متقاضیان باید از مجموع استان‌های کشور، 3‌استان و از هر استان 3 شهرستان را انتخاب کنند تا امکان استفاده بهینه از آنان در دستگاه اجرایی استانی فراهم شود. در این پایگاه همچنین آمده است: توافقات اولیه با وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اعطای تسهیلات زمین، مسکن و وام انجام شده است که جزئیات آن و همچنین تفاهمنامه‌های دستگاه‌های ذیربط و بانک‌های عامل در اطلاعیه‌های بعدی از طریق همین سایت به اطلاع متقاضیان  خواهد رسید.

علاوه بر کارکنان مشمول مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های موضوع ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری (دستگاه‌هایی که از مفاد قانون مدیریت مستثنی هستند) نیز درصورت موافقت دستگاه‌های یاد شده می‌توانند به شرط پذیرش مفاد آیین‌نامه اعطای تسهیلات و شیوه نامه اجرایی آن از تسهیلات مقرر برای خروج از تهران  بهره‌مند شوند.

براساس مصوبه کارگروه انتقال، وزارت علوم هم مکلف شد تسهیلات لازم را برای انتقال دانشجویان متقاضی از شهر تهران و همچنین فرزندان دانشجوی کارکنان متقاضی از شهر تهران فراهم کند.

50 تا 60 هزار نفر از کارمندان دولت در مرحله اول از تهران منتقل می‌شوند

در همین حال، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهوری پیش‌بینی کرد با وعده‌های تشویقی که دولت به کارمندان دولت داده احتمال می‌رود در مرحله اول حداقل 50 تا 60 هزار نفر از تهران منتقل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، لطف‌الله فروزنده اظهار داشت: تلاش ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا نیروهای بومی برای انتقال به استان‌های خود تمایل بیشتری نشان بدهند و برای موفقیت در این کار به حمایت استانداران و مدیران استان‌ها نیاز داریم.
دولت امتیازات ویژه‌‌ای را برای کارکنانی که بخواهند از تهران منتقل شوند، درنظر گرفته‌است.

4 شرکت اصلی وزارت نفت برای خروج از تهران آماده می‌شوند

4 شرکت مادر تخصصی وزارت نفت برای خروج از تهران آماده می‌شوند. علیرضا ضیغمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در گفت‌وگو با مهر از صدور نامه وزیر نفت به مسئولان وزارت نفت در این زمینه خبر داده است.

براساس این نامه، میرکاظمی از مسئولان وزارت نفت خواستار دریافت اطلاعات و گزارش‌هایی شده تا با بررسی در شورای معاونان یک جمع بندی برای انتقال شرکت‌های مختلف تابعه وزارت نفت از تهران انجام شود. معاون وزیر نفت استقرار شرکت‌های مختلف نفتی در شیراز، سمنان و بوشهر را شایعه خواند.

کد خبر 108435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز