دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری از ابلاغ انتقال از شهر تهران به 326 شرکت دولتی خبر داد.

احمد بزرگیان در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت شرکتهای دولتی که بر اساس اعلام دولت قرار است از تهران به دیگر شهرها نقل مکان کنند، گفت: آن چیزی که توسط هیئت دولت مصوب شده است هم اکنون بیش از 160 عنوان شرکت دولتی که 115 عنوان آن فقط در تهران دفتر کار دارند ولی طبق اساسنامه آنها، محل استقرار شرکت در خارج از تهران است، جزو لیست خروج محسوب می شوند.

وی افزود: در مجموع شرکتهایی که باید از تهران بروند 326 شرکت است که از این طریق براساس برنامه از پیش تعیین شده دولت، خروج از پایتخت به آنها ابلاغ شده است، ضمن اینکه در این زمینه برای شرکتها و زیرگروههای آنها نیز زمان خروج از تهران تعیین شده است.

پیش از این دولت فهرست 163 شرکت و سازمان‌ دولتی را که باید از تهران منتقل شوند، اعلام کرده بود.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری افزود: همچنین در ابلاغیه دولت لیست شرکتها، شیوه انتقال و هماهنگی با استانهایی که به انتخاب خود شرکتها بخواهند به آنجا بروند نیز مشخص شده است.

بزرگیان با اشاره به اینکه در این زمینه با کارگروههای استانها و وزارتخانه‌ها در استانها هماهنگی‌های لازم شده است، گفت: بر اساس ظرفیتها و آمایش سرزمینی استانها این شرکتها می‌توانند جذب شوند.

کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران تاکید کرده است که همه سازمان‌ها و شرکتهای دولتی - مورد ابلاغ دولت - به انتقال از تهران هستند و موارد استثنا فقط با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و تصویب این کارگروه تعیین خواهد شد.

وی از ادامه ثبت نام کارمندان متقاضی خروج از پایتخت خبر داد و ضمن اشاره به استقبال خوب کارمندان دستگاههای دولتی از این تصمیم، گفت: تا عصر یکشنبه حدود 4 هزار نفر از کارمندان دولت توانسته‌اند تقاضای خود را در سایت ثبت‌نامی خروج از تهران ثبت کنند.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری اظهار داشت: در این بخش مشکلات مربوط به کندی سرعت اینترنت در کشور و پایین بودن ظریت پهنای باند کمی مشکل ساز شده است به نحوی که به صورت همزمان افراد زیادی نمی‌توانند در سایت ثبت نام کنند و این مسئله از سرعت ثبت نامها کم می‌کند.

کد خبر 108696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز