معاون نوسازی و تحول اداری ریاست‌جمهوری گفت: پس از فراهم‌شدن شرایط خروج شرکت‌ها از تهران، در مرحله دوم بحث انتقال نیروی انسانی مدنظر قرار می‌گیرد.

احمد بزرگیان در گفت‌وگو با مهر به‌پیش‌بینی تعداد کارمندان انتقالی دولت از تهران با توجه به اضافه شدن شرکت‌ها و کارکنان آنها، به اولویت‌بندی دولت در اجرای این طرح پرداخت و بیان داشت: در برنامه‌ریزی، کار به‌نحوی پیش‌بینی شده است که ابتدا دولت به‌دنبال خروج و انتقال شرکت‌ها، سازمان‌های وابسته به خود و مؤسسات مختلف است که از این طریق امکان خروج پرسنل آنها نیز با ماموریت فراهم خواهد شد. وی تاکید کرد: دولت برای اجرای این طرح مصمم است.

درحالی‌که دولت پیش‌بینی می‌کرد استقبال کارکنان دولت از طرح انتقال از تهران به شهرستان‌ها زیاد باشد اما با گذشت 10 روز از فعال شدن طرح ثبت‌نام کارکنان متقاضی خروج از تهران تنها 10هزار نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.

پیش از این پیش‌بینی شده بود که در مرحله اول در حدود 50‌هزار کارمند خواستار خروج از تهران باشند. معاون نوسازی و تحول اداری ریاست‌جمهوری از ثبت‌نام بیش از 10‌هزار و 500 نفر از کارمندان متقاضی ترک تهران خبر داد و گفت: از این تعداد 9 هزار و 472 نفر مرد و یکهزار و 122نفر نیز زن هستند. 

وی افزود : از تعداد10هزارنفر افراد ثبت‌نام شده بیش از 6‌هزار و 100 نفر کارمند رسمی و پیمانی هستند. بزرگیان همچنین در پاسخ به این سؤال که آخرین اقدامات صورت گرفته برای خروج شرکت‌های دولتی از تهران پس از ابلاغ دستور چه بوده است؟ تصریح کرد: 136ردیف، 49 شرکت و 277 دفتر شرکت مشمول طرح دولت هستند که برنامه‌ریزی برای خروج از تهران به آنها ابلاغ شده است.

بزرگیان ضمن اشاره به اینکه خروج از تهران برای شرکت‌های دولتی یک تکلیف از سوی هیأت دولت است، اظهار داشت: در مجموع با توجه به اینکه وزارتخانه‌ها برای دستیابی به این هدف دولت به‌صورت جدی وارد عمل شده‌اند، نتیجه کارها نیز رصد می‌شود.

کد خبر 109267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز