سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دولت نوری مالکی دوران سختی را می‌گذراند. افزایش ترور‌ها ،کشیده شدن کشور به ورطه درگیری‌های قومی به اضافه ناتوانی تعدادی از وزرا از جمله دشواری‌هایی است که مالکی با آن دست به گریبان است.

 در همین خصوص دیروز اعلام شد که طی دوهفته آینده تعداد زیادی از وزرای مالکی تغییر می‌کنند.

نخست‌وزیر عراقی پیش‌تر گفته بود که در شرایط اضطرار کابینه‌اش را تشکیل داده و از این روی از بعضی وزرایش راضی نیست.

به گزارش روزنامه المدا چاپ بغداد نخست‌وزیر عراق به تازگی تأکید کرد کمیته‌ای برای گفت‌و‌گو با فراکسیون‌های پارلمانی جهت اعمال تغییراتی در کابینه‌اش تشکیل شود.

به نوشته روزنامه مذکور به نقل از نزدیکان مالکی این تغییرات ظرف دوهفته آینده انجام خواهد شد و دوازده وزیر تغییر خواهند کرد.

گفته می‌شود بیشتر تغییرات مربوط به وزارتخانه‌های خدماتی است و طی آن شش وزیر از ائتلاف شیعیان،سه وزیر از جبهه توافق اهل تسنن و سه وزیر ازدیگر فراکسیون‌ها تغییر خواهند کرد.

مالکی پیش‌تر گفته بود که درصورت تغییر وزرای هرفراکسیون وزیرجایگزین را با مشورت همان فراکسیون انتخاب می‌کند.

از سوی دیگر با افزایش تنش میان مشهدانی رئیس مجلس عراق با جلال طالبانی رئیس جمهور این کشور دیروز سخنگوی مجلس عراق اعلام کرد که مشهدانی عضویت خود در شورای سیاسی امنیت ملی عراق را به تعلیق در‌آورد.

مشهدانی مدعی است که بر این شورا فضای حزبی و طایفه‌ای حاکم است.

270 کشته و زخمی در انفجار بغداد

دیروز بر اثر یک انفجار انتحاری در میان کارگران روزمزد در مرکز بغداد بیش از 270 کارگر کشته و مجروح شدند.

به گزارش پلیس عراق در این عملیات تروریستی که در میدان طیران بغداد رخ داد 56 تن کشته و افزون بر 215 تن مجروح شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

دیروز همچنین عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که در بازگشت از آمریکا در لندن بسرمی‌برد طی یک مصاحبه خبری با بیان اینکه ما از ابتدا با حمله نظامی آمریکا به عراق مخالف بودیم گفت هم‌اکنون شش استان این کشور کاملا ناآرام است و تکفیری‌ها و بعثی‌ها عامل آن هستند.

کد خبر 10829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز