پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتراف به شکست در عراق و احتمال افزایش نیرو‌های آمریکایی از محور‌های کنفرانس خبری ‌بوش بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، رییس جمهوری آمریکا در آخرین کنفرانس خبری سالانه خود نسبت به شکست‌های بیشتر برای نیرو‌های آمریکایی هشدار داد.

جورج بوش در این کنفرانس مطبوعاتی که تحت تاثیر ناکامی نیرو‌های آمریکایی در عراق برگزار شد و محور مباحث عمده آن به این کشور مربوط می‌شد، با اعتراف مجدد بر عدم پیشرفت آمریکا در عراق اعلام کرد: سال 2007 سال بسیار سختی برای آمریکا در عراق خواهد بود و باید آمادگی از خودگذشتگی‌های بیشتری را در این کشور داشته باشیم.

بوش افزود: آنگونه که پیش بینی می‌کردم پیروزی ما در عراق سریع نبوده است و در این زمینه با رکود مواجه بوده‌ایم. او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره این که آیا آمریکا در جنگ پیروز شده است، گفت: باید بگویم من انتظار داشتم که پیروزی ما خیلی سریع‌تر از آن چیزی که هم اکنون می‌بینیم در عراق محقق شود اما متاسفانه وضعیت آمریکا در عراق بر اساس پیش‌بینی و خواسته‌های من پیش نرفته است.

بوش همچنین ادعا کرد: به رغم آن که زمان زیادی صرف کسب پیروزی شده است اما هنوز امکان دستیابی به پیروزی در عراق وجود دارد و ما همچنان با همکاری و همراهی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکایی درصدد دستیابی به راهکار جدیدی جهت تحقق اهداف آمریکا در عراق هستیم.

وی تاکید کرد: دولت من آمادگی شنیدن هر گونه افکار و ایده‌های جدید جهت تعدیل استراتژی‌های خود در عراق از جمله اعزام نیروهای بیشتر به این کشور را دارد.
رییس جمهوری آمریکا افزود: گفت: "هنوز تصمیمی درباره افزایش نیروها در عراق نگرفته‌ام اما به توصیه‌های فرماندهان، روسای ارتش و مردم و آنهایی که در خارج از دولت هستند، گوش می‌دهم و سرگرم بررسی همه گزینه‌ها از جمله گزینه افزایش نیرو هستیم.
 

وی همچنین گفت که رابرت گیتس را مامور پیدا کردن راه‌حل های جدید برای بهبود وضعیت امنیتی عراق تا پیش از خاتمه ماموریت سربازان آمریکایی در آن کشور نموده است.
او گفت:اما نباید فراموش کرد که ما یک مهلت زمانی مشخصی در عراق داریم که اگر بخواهیم با موضوع اعزام نیروهای نظامی به این کشور موافقت کنیم، این نیروهای نظامی باید در چارچوب زمانی مشخص شده مسوولیت‌ها و ماموریت اصلی خود را در عراق را انجام دهند.

کد خبر 11520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز