گروه حوادث: اعضای باند سارقان حرفه‌ای خودرو که با روش سند نمره کردن، خودروهای ساکنان شمال تهران را به سرقت برده و به لرستان منتقل می کردند در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش ، از اوایل سال 85  شکایتهای متعددی درباره سرقت خودرو در شمال پایتخت به اداره دوم آگاهی تهران گزارش شد، با افزایش شکایتها کارآگاهان پلیس در بررسی نحوه سرقت خودروها دریافتند با یک باند کاملا حرفه ای سرقت خودرو مواجه هستند، در حالیکه هیچ اثری از شکستن پنجره خودروها در هنگام سرقت وجود نداشت ، فرضیه استفاده از شاه کلید برای ارتکاب سرقتها قوت گرفت.

به این ترتیب کارآگاهان اداره دوم آگاهی تهران به بررسی آلبوم عکس سارقان حرفه ای خودرو که در زمینه سرقت با روش شاه کلید مهارت فوق‌العاده داشتند پرداختند و هنگامیکه مشخص شد دو سارق حرفه‌ای به نامهای «مسعود ــ ث» و «ابوالقاسم - م» در این زمینه مهارت زیادی دارند و این سرقتها احتمالا توسط آنها صورت گرفته است،  مخفیگاه و پاتوقهای آنها در شهریار تحت کنترل‌ نامحسوس پلیسی قرار گرفته و آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

در بازجویی های اولیه از سارقان شاه کلیدی ، آنها به سرقت 37 دستگاه خودرو در طی امسال اعتراف کرده و مدعی شدند دیگر همدستانشان در لرستان اقامت دارند و آنها بعد از سرقت، خودروها را در  اختیار همدستان خود قرار می‌دادند.

سرهنگ داوود سلطانی، معاونت اداره آگاهی تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت : با این سرنخها، ماموران اداره دوم آگاهی راهی خرم آباد شده و توانستند 5 نفر از اعضای باند و خریداران اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کنند که از آنها تاکنون 29دستگاه خودرو مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شده است.

خودروهای مسروقه با سند تصادفی

معاون مبارزه با سرقت آگاهی تهران در خصوص نحوه سرقت و فروش خودروهای مسروقه توسط این باند گفت : سارقان پس از سرقت  با تعویض پلاک خودرو با خودرو‌های تصادفی و استفاده از اسناد جعلی اقدام به فروش خودرو مسروقه می کردند.

سرهنگ سلطانی با بیان اینکه سارقان خودروهایی را سرقت می‌کردند که یا در خیابان‌های فرعی پارک شده و یا فاقد هر گونه تجهیزات ایمنی بودند گفت: به نظر می رسد سارقان در جریان این شیوه مستقیما با اوراق فروشی‌ها ارتباط داشته‌ا‌ند، از این رو پلیس در حال حاضر برای شناسایی هر گونه اقدام مجرمانه، تمامی اوراق فروشی‌ها و تصادف فروشی‌ها را به شدت تحت کنترل قرار داده است و به مجرمان هشدار می‌دهد هر گونه اقدامی در استفاده از این شیوه سرقت (سند نمره) بلافاصله توسط پلیس شناسایی می‌شود.

کد خبر 10824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز