گروه حوادث: کلاهبردار حرفه ای که پس از سرقت خودروهای مدل بالا و جعل مدارک آنها، با تصادف ساختگی از شرکت های بیمه کلاهبرداری می‌کرد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد زمانی آغاز شد که مسئولان یکی از شرکت های بیمه هنگام بررسی مدارک یک دستگاه پژو پرشیا که 6 میلیون و 500 هزار تومان خسارت به خاطر تصادف دریافت کرده بود، متوجه شد تمامی مدارک به طرز ماهرانه ای جعل شده اند.


با گزارش این ماجرا به پلیس، تیمی از ماموران وارد عمل شدند و پس از شناسایی مالک پژو در تحقیق از وی دریافتند خودروی او چندی پیش از شهرستان قم به سرقت رفته است.

به این ترتیب ماموران که خود را در برابر یک کلاهبردار حرفه ای می‌دیدند به بررسی های تخصصی دست زدند که در جریان آن دریافتند مرد کلاهبردار پس از سرقت خودروی پژو اقدام به صحنه سازی برای یک تصادف ساختگی کرده و پس از جعل مدارک خودروی پژو در حالیکه عکس خود را بر روی آنها چسبانده ، به کلاهبرداری از شرکت بیمه دست زده است.


در حالی که تحقیقات پلیسی برای شناسایی کلاهبردار حرفه ای ادامه داشت، ماجرای کلاهبرداری مشابهی از شرکت بیمه  دیگری به پلیس اطلاع داده شد و این بار ماموران دریافتند کلاهبردار تحت تعقیب پس از سرقت یک دستگاه پژو 206 اقدام به کلاهبرداری 7 میلیون تومانی از شرکت بیمه کرده است.

سرهنگ حسین خوئینی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: هم اکنون رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادسرای ناحیه 3 ادامه دارد و کسانی که از مخفیگاه این کلاهبردار حرفه ای اطلاع دارند با اداره 14 پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.

سرهنگ خوئینی در ادامه افزود: کلاهبرداری‌ با روش تصادفهای ساختگی طی ماههای اخیر به شدت افزایش یافته است ،وی با هشدار به مالکان خودرو از آنها خواست تا از قرار دادن اسناد و مدارک خودرو، بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث در داخل خودرو خودداری کنند تا در صورت سرقت خودرو از مدارک آنها سوء استفاده نشود.

معاون پلیس آگاهی تهران همچنین اضافه کرد: مسؤولان بیمه نیز باید مدارک و اسناد ارایه شده از سوی مالکان را به دقت بررسی کرده و احراز هویت کنند و در صورت هرگونه شک و تردیدی موضوع را بلافاصله به پلیس اعلام کنند.

کد خبر 12226

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز