همشهری آنلاین: صربستان انتظارات بالایی از تیم فوتبال خود در جام جهانی آفریقای جنوبی دارد که ستاره‌های میلیونرش در آن بازی می‌کنند.

خبرگزاری آلمان از بلگراد گزارش داد، اما به نوشته یک روزنامه محلی، بیشتر حرفه‌ای‌های این تیم دستمزد بسیار پایینی دارند.

در حالی که هواداران صرب چشم به بازیکنانی همچون نمانیا ویدیچ دیان استانکوویچ (Nemanja Vidic Dejan Stankovic) یا نیکلا زیگیچ (Nikola Zigic) بسته‌اند که درآمد میلیونی در انگلیس، ایتالیا یا اسپانیا دارند، اما بازیکن متوسطی همچون هایدوک کولا (Hajduk Kula) که در لیگ دسته اول صربستان توپ می‌زند، در ماه 15 هزار دینار (180 دلار) درآمد دارد.

بهترین تیم صربستان که پاتیزان بلگراد (Partizan Belgrade) نام دارد، به بازیکنانش در ماه 1.5 میلیون دینار حقوق می‌دهد که به نوشته روزنامه پرس (Press) این رقم هم معمولا با تاخیر پرداخت می‌شود.

پارتیزان که از این عنوان خود در این فصل دفاع کرده و لیگ را در یک دهه گذشته تحت سلطه خود داشته است، گران‌ترین بازیکنان را در رقابت‌های قهرمانی جمع کرده است به طوری که با آلمامی موریرا (Almami Moreira)، بازیکن خط میانی تبعه پرتغال قرارداد یک ساله به ارزش 400 هزار یورو بسته است.

اما حقوق بیشتر بازیکنان در تیم‌های Cukaricki، OFK Beograd و Mladi Radnik 30 هزار دینار و در تیم‌های Spartak، BSK Borca و Metalac 50 هزار دینار است. دستمزد 30 هزار دینار تقریبا معادل میانگین حقوق در صربستان است.

این دستمزدها بازتابی از شرایط فوتبال در صربستان است.

در حالی که تیم فوتبال صربستان توانست با پشت سر گذاشتن رقبا خود را به قطار جام جهانی آفریقای جنوبی برساند، بار دیگر توجه مردم این کشور به تیم ملی‌شان جلب شده است، به طوری که به تازگی جمعیت زیادی در استادیوم‌های بلگراد حضور می‌یابند.

کد خبر 107817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز