یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدعیان کسب قهرمانی جهان تنها افتخار برای کشورشان به ارمغان نمی‌برند، بلکه پاداش کلانی نیز انتظار تیم‌هایی را می‌کشد که به مراحل بالا می‌رسند. بیشترین پاداش‌ها در صورت موفقیت نصیب ملی‌پوشان آمریکا و اسپانیا خواهد شد.

در حالی‌که سایه‌ بحران مالی جهانی بر شماری از کشورهای اروپا همچنان حاکم است، مسئله دادن پاداش به ملی‌پوشان، به ویژه در اسپانیا، بحث‌های تازه‌ای را برانگیخته است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده، در صورتی که ملی‌پوشان این کشور موفق شوند عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنند، به هر یک از ملی‌پوشان مبلغ ۵۵۰ هزار یورو پرداخت خواهد کرد. اسپانیا که دو سال پیش به قهرمانی اروپا دست یافته بود، در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های جهان محسوب می‌شود و در صف مدعیان قهرمانی ۲۰۱۰ قرار دارد.

البته مردم اسپانیا از پرداخت چنین مبلغ هنگفتی چندان خشنود نیستند. طبق یک نظرسنجی‌ که نشریه‌ ورزشی "مارکا" انجام داده، بیش از ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که مبلغ درنظر گرفته شده از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا، بیش از اندازه بالا است.

ملی‌پوشان آمریکا درصورت قهرمانی حتی مبلغ ۵۸۷ هزار یورو دریافت خواهند کرد، اما بر خلاف اسپانیا، بعید به نظر می‌رسد که تیم ملی ایالات متحده بتواند به این هدف بزرگ دست یابد.

به گزارش دویچه‌وله، تیم‌های ملی انگلیس و آرژانتین که از شانس کسب عنوان قهرمانی برخوردارند نیز در صورت موفقیت پاداش‌های کلانی دریافت خواهند کرد. شکار عنوان قهرمانی جهان ۵۲۰ هزار یورو برای هر یک از ملی‌پوشان آرژانتین و ۴۷۰ هزار یورو برای هر یک از ملی‌پوشان انگلیس در پی خواهد داشت.

پاداش آلمان‌ها

ملی‌پوشان آلمان در صورت کسب عنوان قهرمانی جهان، هر یک مبلغ ۲۵۰ هزار یورو از فدراسیون فوتبال کشورشان دریافت خواهند کرد. آنان تنها زمانی دست خالی به وطنشان باز خواهند گشت که نتوانند از مرحله‌ یک هشتم نهایی فراتر روند.

۱۵۰ هزار یورو در صورت رسیدن به فینال، ۱۰۰ هزار یورو در صورت صعود به مرحله‌ نیمه نهایی و ۵۰ هزار یورو در صورت راهیابی به مرحله‌ یک چهارم نهایی انتظار بازیکنان و اعضای کادر مربی‌گری تیم ملی آلمان را می‌کشد.

کد خبر 109560

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز