چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی طالبان اعلام کرد که در حمله به پایگاه هوایی بگرام در افغانستان 20 عامل انتحاری این گروه شرکت داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، طالبان افغانستان صبح چهارشنبه به پایگاه هوایی بگرام که تحت کنترل نیروهای آمریکایی است، یورش بردند. این حمله یک روز پس از حمله یک عامل انتحاری به خودروی سربازان آمریکایی در کابل که منجر به کشته شدن پنج سرباز آمریکایی و یک سرباز کانادایی شد، صورت گرفت.

ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: در درگیری‌های ایجاد شده به دنبال حمله شورشیان به پایگاه هوایی بگرام،‌ هفت شبه نظامی کشته و پنج تن از اعضای ناتو در این پایگاه مجروح شدند. در این بیانیه مطلبی در خصوص آمریکایی بودن این پرسنل آورده نشده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار داشت: 20 عامل انتحاری این حمله را انجام دادند. پایگاه بگرام در 50 کیلومتری شمال کابل واقع شده است.

کاپیتان کریس سوکاچ، سخنگوی ارتش آمریکا در پایگاه بگرام اظهار داشت: در این حمله ساختمان‌های کم اهمیت آسیب دیدند.

علی بتنکورت، یک سخنگوی دیگر ارتش آمریکا نیز اظهار داشت: تا چندین ساعت پس از وقوع حمله صدای انفجارهای پراکنده در اطراف پایگاه به گوش می‌رسید.

ژنرال عبدالرحمان سید خیل،‌ یک مقام پلیس استانی خاطرنشان ساخت: پس از اینکه محافظان پایگاه متوجه حضور مشکوک چند تن در یک خودرو در مقابل پایگاه شدند تیراندازی‌ها آغاز شد که در این هنگام یک عامل انتحاری موفق شد خود را منفجر کند.

در فوریه 2007 نیز در نتیجه حمله یک عامل انتحاری به ورودی پایگاه بگرام بیش از 20 تن کشته شدند. دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در پایگاه حضور داشت.

کد خبر 107774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز