دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور افغانستان به ملاعمر و برخی از رهبران طالبان پیشنهاد کرد به ریاض رفته و در آنجا به عنوان تبعیدگاه خود زندگی کنند و روابط خود را با القاعده قطع نمایند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الزمان چاپ لندن، حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان در راستای طرح صلحی که دولت این کشور برای قانع ساختن شبه نظامیان جهت پایان جنگ پیشنهاد کرده است به ملاعمر و دیگر رهبران طالبان پیشنهاد کرده است که در ریاض به عنوان تبعید گاه خود زندگی کنند و روابط خود را با القاعده قطع نمایند.

از سوی دیگر بر اساس این طرح صلح که در میان برخی دیپلمات‌های خارجی توزیع شده است پیش‌بینی شده است که اعضای طالبان روابط خود را با القاعده قطع خواهند کرد.

مذاکرات صلح یکی از مسائل اصلی است که حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفرش به واشنگتن بررسی خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز که نسخه‌ای از این طرح صلح را به دست آورده گزارش داد: در این طرح صلح آمده است باید هر گونه فضای تفرقه و جدایی از بین برود و وحدت جایگزین آن شود. ما باید بار دیگر متحد شویم و برای تحقق ثبات و امنیت که برای مدتی طولانی در افغانستان از بین رفته است صلح کنیم.

کد خبر 107100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز