مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

معاون ترافیک شهردار تهران از راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو (BRT) در مسیر پارک‌وی تا میدان تجریش در خرداد ماه خبر داد

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه خط اتوبوس تندرو در خیابان ولیعصر زمانی می‌تواند حداکثر کارایی را داشته باشد که مسافران را بتوان از مبدا تا مقصد و به‌صورت یکپارچه منتقل کرد، گفت: یکی از ایرادهای این مسیر، تکمیل نشدن خط اتوبوس تندرو از چهارراه پارک‌وی تا میدان تجریش است که بر این اساس این خط در خرداد ماه راه‌اندازی می‌شود.

وی درخصوص نحوه اجرای این طرح افزود: اجرای این طرح برخلاف ضلع جنوبی پارک وی که خیابان ولیعصر را یکطرفه کرده است، بدون یکطرفه کردن خیابان اجرا خواهد شد؛ به این شکل که خیابان ولیعصر حدفاصل چهارراه پارک وی تا میدان تجریش عملکرد دو طرفه خود را برای خودروهای شخصی خواهد داشت و خط اتوبوس تندرو در وسط خیابان به‌صورت یکطرفه در بخش‌هایی از جنوب به شمال و شمال به جنوب اجرا می‌شود.

معاون ترافیک شهردار تهران در توضیح بیشتر این طرح گفت: در محل‌هایی مانند تقاطع‌ها که طول صف خودرو داشته باشیم، اتوبوس‌ها به‌صورت هم‌جهت با طول صف وارد خطوط ویژه شده و پس از عبور از تقاطع در مسیر خودروها قرار می‌گیرند.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه ایستگاه‌ها در دوطرف مسیر خیابان نصب می‌شوند، گفت: بر این اساس اتوبوس‌های این مسیر راست‌در خواهند بود. وی یکی دیگر از ایرادهای خط اتوبوس تندرو در مسیر خیابان ولیعصر را عدم‌یکپارچگی خطوط عنوان کرد و ادامه داد: همزمان با تکمیل این خط از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش، خطوط موازی ساماندهی می‌شوند.

تشکری هاشمی همچنین از اجرای طرح ساماندهی چهارراه پارک‌وی خبر داد و گفت: این مسیر که پذیرای بار ترافیک از خیابان‌های ولیعصر جنوب به شمال و شمال به جنوب، بزرگراه‌های چمران و مدرس است، هم‌اکنون با مشکلات ترافیکی روبه‌روست که با کمک مشاور،  طرح ساماندهی چهارراه پارک‌وی در دست تهیه است و به‌زودی با اتمام مطالعات، این طرح اجرا خواهد شد.

واگذاری مسئولیت خطوط تاکسی هر محدوده به یک شرکت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اظهار نظری دیگر اعلام کرد: به‌دلیل نظارت دقیق‌تر شرکت‌های تاکسیرانی قرار شده هر محدوده از فعالیت‌ تاکسی‌ها به یک شرکت واگذار شود و این شرکت‌ها مسئولیت خطوط را بر عهده بگیرند.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی افزود: چنانچه رانندگان تاکسی کرایه نامناسبی بگیرند و شهروندان و مسافران نارضایتی داشته باشند یا نیاز به ایجاد خطوط جدید تاکسی داشته باشیم و همچنین در برخی خطوط کمبود تاکسی احساس شود این شرکت‌ها مسئول رفع این مشکلات می‌شوند و به‌عنوان نماینده از سوی شهرداری باید نظارت دقیق داشته باشند.

کد خبر 107379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز