همشهری آنلاین: معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال گفت: برای شرکت در انتخابات، عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: برای شرکت در انتخابات عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست و هموطنان با شناسنامه معتبر جمهوری اسلامی حتی چنانچه تاکنون عکس‌دار نشده باشد نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. 

سعید عبودی معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال با تکذیب خبر منتشرشده مبنی بر وجود 2 میلیون شناسنامه فاقد عکس اظهار نمود با تدابیر اتخاذ شده و همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش شناسنامه 15 ساله‌ها عموماً عکس‌دار گردید و به ندرت شناسنامه واجد شرایط شرکت در انتخابات فاقد عکس است. در عین حال شرکت در انتخابات با شناسنامه عکس‌دار نشده نیز به موجب قانون میسر خواهد بود.
 
سعید عبودی با تقبیح اقدامات کسانی که در این ایام با ارائه خبرهای کذب و آمارهای ساختگی قصد تشویش اذهان عمومی را در آستانه انتخابات دارند اعلام نمود: تدابیر مناسب برای رفع موانع مشارکت مردم از نظر شناسنامه در انتخابات در سازمان ثبت احوال اندیشیده شده و ادارات ثبت احوال با دقت لازم وظایف قانونی خود را مبنی بر تعویض شناسنامه‌های مستعمل و خدمات دیگر سجلی خارج از وقت اداری و حتی روزهای تعطیل به انجام می‌رسانند. 

کد خبر 10717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز