چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه سیاسی: نهادها، تشکل‌ها و ارگان‌های مختلف، در اطلاعیه‌های جداگانه، ملت ایران را به شرکت در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان و سومین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.

2 انتخاب تاثیرگذار

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه‌ای، تصریح کرد با علم به هوش سرشار و آگاهی عمیق ملت عزیز، مشفقانه اعلام می‌دارد که همگام با آحاد مردم در روز رأی‌گیری به پای صندوقهای رأی آمده و آرای خود را به صندوقها خواهد ریخت.

در اطلاعیه جامعتین که برای همشهری هم نمابر شده،‌ آمده است: این 2 انتخابات هم از حیث حساسیت و تاثیرگذاری داخلی و هم از جهت قوت‌بخشی به ادامه حرکت پرصلابت ملت ایران در مواجهه با استکبار جهانی و زیاده‌خواهان بین‌المللی از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار است.

دعوت حوزه‌های علمیه

حوزه‌های علمیه و تشکل‌های فعال در حوزه‌های علمیه نیز از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه فارس و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از جمله نهادهایی هستند که هریک با صدور بیانیه‌های جداگانه از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.

فضا را سیاسی نکنید

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: فضای انتخابات در پیش‌رو را نباید با مسائل سیاسی آلوده کنیم. آیت‌الله جوادی آملی روز گذشته در دیدار اعضای هیات اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی استان قم گفت: مردم قم باید حضور حداکثری خود را در انتخابات 24 آذر ماه به دشمنان نشان دهند.

جوادی آملی از برگزارکنندگان انتخابات خواست تا با طراحی صندوق‌های سیار و جمع‌آوری آراء سالمندان، این قشر را نیز در انتخابات شریک کنند.

پیام آیت‌الله مجتبی تهرانی

آیت‌الله حاج‌شیخ مجتبی تهرانی از مراجع عالیقدر با صدور پیامی، شرکت در انتخابات خبرگان با رعایت انتخاب اصلح را بر همگان لازم دانستند. متن کامل پیام ایشان چنین است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
چون حفظ نظام اسلامی متوقف در شرکت در انتخابات خبرگان رهبری است، لذا شرکت در آن با رعایت انتخاب اصلح بر همگان لازم است. از خداوند متعال توفیق عمل به وظیفه را برای برادران و خواهران ایمانی خواستارم.

کروبی: صرف‌نظر نکنید

دبیرکل حزب اعتماد ملی با تاکید بر این‌که آن‌چه سرنوشت را تغییر می‌دهد، تنها حضور در صحنه و رأی دادن است، گفت: اگر گله و اعتراض داریم و از کاستی‌ها ناراحتیم، راهش قهر کردن از صحنه‌ انتخابات، نیست. 

به گزارش ایسنا، مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی که سه‌شنبه ‌شب در همایش این حزب سخن می‌گفت، با بیان این‌که طرز تفکر دیگری معتقد است رأی و انتخابات، جدی است، اما تنها ما هستیم که به مردم دیکته می‌کنیم به چه کسی رأی دهند و به چه کسی رأی ندهند، گفت: این تفکر متاسفانه در بخشی از گروه‌های سیاسی وجود دارد و برخی از جریان‌های سیاسی، صرفاً تلاش می‌کنند تنها آن‌چه آنها می‌خواهند اتفاق بیفتد.

شفافیت در تصمیم‌گیری ملت

ستاد کل نیروهای مسلح،‌ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان ملی جوانان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دادستانی کل کشور هم با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای مردم را به حضور پر شور و شعور در انتخابات فراخواندند.

در این اطلاعیه‌ها آمده است: امید است در این دوره نیز کارگزاران و نمایندگان شایسته به نیابت از ملت و با پشتوانه اعتماد عمومی ردای خدمتگزاری به تن کنند و جهت اعتلای مادی و معنوی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تحصیل اهداف ترسیم شده در افق چشم‌انداز 20 ساله، آن‌سان که زیبنده این ملت شریف و شایسته و مجاهد و مؤمن است انجام وظیفه کنند. ملت ایران شایستگان را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 10923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز